שיפור כושר גופני עם פילאטיס

למה כל כך הרבה אנשים עושים פילאטיס על בסיס קבוע וזונחים הצידה את כל האימונים האחרים המחטבים את הגוף? מכיוון שפילאטיס לא רק מחטב את הגוף ומחזק שרירים, הוא הופך את הגוף לחזק ועמיד יותר לאורך זמן.

מטרת אימון פילאטיס היא להביא את הגוף למצב בו הוא לא נשחק מפעילויות יומיומיות פשוטות שברוב המקרים אכן שוחקות את הגוף, כמו עמידה, הליכה, ריצה וכדומה. מדובר בפעולות מובנות מאליהן, אך מה לא מובן מאליו הוא העובדה שהן יכולות לפגוע בגוף שלנו בטווח הקצר ובמרוצת השנים. פילאטיס נועד למנוע את הפגיעה הזו, ומי שמתמיד באימון יכול להיות חזק גם בגיל מבוגר יותר.

יש פילאטיס מכשירים ויש פילאטיס רצפה. בינינו, האימון הוא אותו אימון והתוצאות שמתקבלות הן זהות. עם זאת, יש הבדל ברמת הקושי בביצוע התרגילים בין שתי השיטות האלה.

פילאטיס מכשירים מתבצע עם מכשירים גדולים הכוללים קפיצים, שמגבירים את ההתנגדות לתנועות של המתאמן ובו זמנית עוזרים לו להגדיל את התנועה. פילאטיס רצפה נעשה בשימוש באביזרים שונים, כמו גומיות, ובו אין קונטרה ועזרה.

התוצאות שמקבלים בשיטת פילאטיס מכשירים ופילאטיס רצפה הן זהות, כל עוד עושים את האימון עם מדריך או מאמן כושר פרטי שקיבלו את ההכשרה המתאימה.

האימון עם מאמן כושר פרטי ומדריכים הוא חיוני על מנת לבצע את התרגילים בצורה נכונה ובריאה ומבלי להזיק לגוף. פילאטיס כולל ביצוע מתיחות שאדם ממוצע לא רגיל לקושי ולזוויות שלהן, ומי שחדש בשיטה צריך את מירב תשומת הלב של מישהו מקצועי כדי לא לפגוע בעצמו בעת תרגיל, חס וחלילה.

כדי להשיג את רמת הכושר הגבוהה ביותר, כדאי למצוא מאמן כושר פרטי שיודע להעביר פילאטיס, אבל לא רק. פילאטיס היא שיטה מצוינת לחיזוק הגוף אבל מה לגבי סיבולת לב ריאה ושריפת קלוריות ושומנים? אימון פילאטיס יעיל יותר, מבחינת חיטוב הגוף, אם שורפים קלוריות ושומנים, ולשם כך צריך לרוץ, לעשות הליכה מהירה, לשחות, לעשות ספינינג וכדומה. כמובן שסיבולת לב ריאה היא חשובה לא רק לחיטוב הגוף אלא גם לנשימה בריאה יותר ויכולת למצות טוב יותר את האוויר שאנו שואפים.