שיקולים בעת רכישת דירה

דירה להשקעה מול דירת מגורים

כאשר אנחנו שואלים איפה לקנות דירה אנחנו צריכים קודם לענות לעצמנו על מספר שאלות. כאשר מדובר בדירה שאנחנו רוצים לקנות לצורך מגורים, הרי שהשאלה איפה כדאי לקנות דירה מושפעת במידה רבה מהמקום בו אנחנו רוצים לחיות. אולם, גם אז ברור כי עלינו לבצע את הבחירה בצורה כמה שיותר מושכלת כדי להבטיח כי נמצא נכס כדאי ונבטיח לעצמנו את שמירת הערך של הנכס (אחרת אנחנו פשוטו כמשמעו מפסידים כסף). כאשרת אנחנו רוצים לקנות דירה חשוב לא לחסוך במאמצים ו"להכין את שיעורי הבית" היטב. רק כך נוכל להבטיח כי אנחנו נרכוש את הדירה המתאימה ביותר במחיר הטוב ביותר.

כאשר אנחנו מחפשים דירה להשקעה, דירה אשר צריכה להיות אטרקטיבית עבור שוכרים, עלינו לבדוק היטב איפה כדאי לקנות דירה כזאת. בחירה באזור אשר עתיד להתפתח יכולה להניב לנו רווחים הרבה יותר גדולים תמורת השקעה קטנה יותר. בחירה באזור אשר הולך ומתרוקן מיושביו עלולה להותיר אותנו עם נכס בערך נמוך בהרבה מזה שבו רכשנו את הדירה. לצורך כך כדאי לערוך בדיקה מקיפה שתכליתה להבין איפה כדאי לקנות דירה להשקעה.

כיצד לבצע את הבדיקה

ראשית, ישנם דברים שכל אחד מאיתנו יכול לעשות לפניי קניית דירה. ככל שמדובר בדירת מגורים זה הרי הרבה יותר פשוט, כי על ידי ביקור במקום אתם יכולים לדעת בצורה טובה אם אתם רוצים לגור באזור ואם לאו. אתם יכולים להתרשם עד כמה הדירה נמצאת באזור הקרוב לתחבורה ציבורית, עד כמה יש באזור חנויות מכולת וכו' לכל צורך שלא יבוא, עד כמה יש בשכונה פארקים עבור הילדים – ככל שהדבר רלוונטי וכיוצא באלה. נוסף על כל אלה, השאלה איפה לקנות דירה צריכה להביא בחשבון גם את נתוני השכונה מבחינת הפוטנציאל שלה לפיתוח. דירה באזור מגורים שאיננו מתפתח או שנחשב איזור זול במיוחד, עלולה לאבד מערכה לאורך השנים.

כדי לבצע את הבדיקה, ניתן להיעזר במחירונים של דירות המפורסמים על ידי גופי נדל"ן שונים ובכלל זה גם בנקים למשכנתאות. מחירונים אלה אוספים את הנתונים על עסקאות אשר יצאו לפועל באותו איזור בזמן האחרון (והרי לבנקים למשכנתאות יש את כל הנתונים האלה בצורה מדויקת ביותר) ולפי כך תוכלו להעריך עד כמה המחיר המוצע עבור דירה הוא נכון ומתאים; במלים אחרות היעזרות במחירון דירות תסייע לכם להבין איפה כדאי לקנות דירה בכלל.
המצב שונה כאשר אתם רוכשים דירה חדשה מקבלן אשר טרם נבנתה או שנמצאת בשלבי בנייה. כדי לקנות דירה כזאת נדרשת לא מעט ספקולציה לגבי האזור בו הדירה נבנית.

ישנה תגובה אחת על “שיקולים בעת רכישת דירה

  1. פינגבאק: pligg

כתיבת תגובה