תאונות דרכים- הגורם האנושי

לפי הערכות, תאונות דרכים גובות בכל חודש את חייהם של כחמישים בני אדם בישראל. מן הידועות היא, שמאז קום המדינה נפגעו יותר אנשים בתאונות דרכים מאשר בכל המלחמות והפיגועים גם יחד. מומחים מסכימים כי חלק הארי של תאונות הדרכים נגרם בגין הגורם האנושי, לרבות אי הקפדה על כללי הזהירות בדרכים.

מספר מחקרים שבדקו את אחריות הגורם האנושי לתאונות הדרכים בישראל הצביעו, בין היתר, על הממצאים הבאים:

  • הולכי רגל שהם גברים צעירים נוטים לבצע יותר עבירות תנועה מנשים ומגברים מבוגרים.
  • רק כ-50% מהנהגים מעניקים זכות קדימה להולכי רגל, במקרים הנדרשים על פי החוק
  • תצפיות נרחבות גילו כי רוב הילדים חוצים לבד את הכביש, ורק מיעוטם חוצה בליווי מבוגר. רוב הילדים החוצים לבד לא הסתכלו כנדרש ימינה ושמאלה.
  • על פי נתוני משטרת ישראל, 5% מהנהגים המעורבים בתאונת דרכים קטלנית בשנת 2006 היו תחת השפעת אלכוהול או סמים
  • נהגים צעירים נפגעים בתאונות דרכים -באופן יחסי- יותר מנהגים וותיקים, בין היתר, משום ביצוע עבירות תנועה הכרוכות בנטילת סיכון רב.

קיימים, כמובן, עוד מחקרים רבים אחרים, החושפים את הקשר ההדוק בין הגורם האנושי לתאונות הדרכים.

עם זאת, לא ניתן להתעלם מהעובדה שגם לגורם התשתיות יש "תרומה" לא מבוטלת לתאונות הדרכים בארץ. עובדה ידועה היא, כי קיימים בישראל כבישים אדומים רבים, שגבו את חייהם של המוני אנשים. ישנם גם צמתים מסוכנים, וכן כבישים רבים, שלמרות שאינם מוגדרים כ"אדומים", הרי שהם כוללים מפגעים בטיחותיים המסכנים את הנהגים, לרבות ראות לקויה, סימוני כביש דהויים, חוסר בתמרורים או רמזורים, וכדומה.

על כן, אם ברצוננו לחזור הביתה בשלום, כמאמר הפתגם הידוע, ראוי להקפיד הקפדה יתירה על נהיגה בטוחה, ברכב שמכלוליו תקינים, תוך מילוי אחר כל הנחיות הזהירות בדרכים. אם בכל זאת מצאנו את עצמנו מעורבים בתאונת דרכים, רצוי ליצור קשר מוקדם ככל האפשר עם עורך דין תאונות דרכים. עורך דין תאונות דרכים יסייע לנו להשיג פיצויים בגין נזקי גוף שנגרמו לנו בעקבות תאונת הדרכים, כולל פיצויים בגין הפסדי הכנסה והשתכרות שהם תוצאה של התאונה. לא תמיד יעדיף עורך הדין לתבוע את חברת הביטוח, ולעיתים נוכל לקבל פיצוי לאחר ניהול משא ומתן עם חברת הביטוח, שיסתיים בפשרה המקובלת על שני הצדדים.

כתיבת תגובה