תהליך בניית תקציב

"טובעים" בחשבונות? בהנחה שאתם חוששים מאוד שהחיים "הכיפיים" שלכם ממש לא זורמים לאן שחלמתם ושיותר נכון, אתם חשים מוגבלים מבחינה כלכלית אע"פ שאתם מרווחים משכורת גבוהה, רצוי שתשקלו את הצורך בקבלת ייעוץ בכל הקשור לכלכלה.
בניית תקציב, התחלה נהדרת!

ישנם כלים יישומיים שיכולים לסייע לכם בכל בקשור ל"לסגור את החודש" בפלוס. ראשית כל, העניין החשוב ביותר הוא להכיר טוב את המגבלות הפיננסיות שלכם. נקודות כמו: סך ההכנסות שלכם, ההוצאות הקבועות שלכם, דברים שאתם לא יכולים בלעדיהם ובזבוזים שונים, ועל פי אלה לפעול ולהתנהל. דוגמה-

סך ההכנסות שלכם- משכורת של 6200 ₪

הוצאותיכם הקבועות- ארנונה וש"ד 2000 ₪, חשבונות 600 ₪, חוגים לילד 320 ₪

דברים שאתם חייבים- הוצאות רכב 540 ₪, ספרים לילדה 250 ₪

רק לאחר שנחסיר את שני המרכיבים התחתונים מההכנסה נבין כמה מתאפשר לנו לחסוך. על פי החישוב שעשינו נפעל ביום יום ולא נתנהל הפוך, כפי שרוב האנשים עושים.

במידה שאתם לא חזקים בהנהלת חשבונות, מומלץ בחום שתשקלו ברצינות את אחד משירותי התמיכה השייכים למטרייה הזו של התנהלות על פי תקציב, כמו – יעוץ כלכלי, חשוב לומר שמרבית השירותים מותאמים גם למשפחות וגם לחברות קטנות.

בכל אופציה שתבחרו- להעזר בשירותי יעוץ או "לשרוד" בעצמכם, סופר חשוב שתבינו שיש מספר מצבים שמצריכים יחס אחר לתחום התקציב. סיטואציות לדוגמת: בניית בית או לימודים אקדמאיים. נסיבות מסוג זה מתאפיינות בשינוי רציני של סך ההכנסות ו/או של שגרת ההוצאות בזמן נתון.

כפי שהסברנו במאמר, לא חסרות שיטות שיכולות לעזור לכם לפעול פיננסית בצורה הגיונית וחכמה, הקטע החשוב הוא לנסות לחשוב ולהבין עם מה אתם צריכים עזרה, אולי אתם צריכים חומר על עוז ייעוץ כלכלי ? או בכלל שירות אחר, כל מקרה שונה מהאחר.

טיפ מעולה בתחום הפיננסי, הוא לא להיות מאלו שאומרים לעצמם "יהיה טוב" וגם "סמוך עלי אני מבין" אלא, להיות ערים ולהבין היטב מה מתרחש בסביבתכם במטרייה הכלכלית בארץ.

נקודה לסיום, אם הינכם לא בטוחים מה נחוץ לכם, או אם ישנן עוד מחשבות נוספות", "אתם יכולים לגלוש לאתר שלנו ולמצוא פתרונות טובים.

כתיבת תגובה