תיקון מזגנים אל תעשה זאת בעצמך

אל תעשה זאת בעצמך. למה? ישנן לא מעט סיבות. בראש ובראשונה בטיחות. מזגן מורכב ממספר רב של מערכות: מערכת ניקוז לפינוי המים, מערכת אלקטרוניקה, האחראית על פיקוד המזגן ומערכת החשמל, שכאן גם נכנם החוק האומר כי העוסק בחשמל, ללא רשיון, עובר על עברה פלילית!

הסיבה לכך שהחוק החמיר עם העוסקים בחשמל היא ברורה. חשמל הורג ללא התראה מוקדמת ואדם שלא מוסמך לכך, מסתכן. בנוסף למערכת החשמל יש גם מים, דבר המוסיף לסיכון שבעתיים. אחד הנושאים שלומד טכנאי מזגנים הוא לעסוק בחשמל בבטחה, אל תעשה זאת בעצמך!

לפעמים זה נראה פשוט, אך האמת ללא ניסיון אתה יכול לגרום לאסון. קרה לא פעם שתקלה קטנה ופשוטה הפכה לפרויקט רציני, כשאדם ללא ניסיון מנסה לתקן הוא עלול לגרום לנזק גדול יותר מהתקלה המקורית ואף להוצאה כספית מיותרת. מה גם שלא כל טכנאי מזגנים ישמח לתקן מזגן שטופל על ידי אדם לא מקצועי.

תיקון מזגנים זה עסק לא פשוט, תשאיר זאת לבעל מקצוע מוסמך, אל תעשה זאת לבד.

לעיתים התקלה היא מחוץ לחלון ולצאת זה מסוכן, החלון בקומה שניה או שלישית וללא הכשרה של תיקון בגבהים הסכנה גבוהה עוד יותר. לא פעם שומעים, במבזק חדשות, על טכנאי שנפל אל מותו. זה מסוכן שבעתיים לאדם בלי ניסיון, אל תיקח סיכון מיותר הזמן טכנאי מזגנים מנוסה, לעשות זאת לבד אל תנסה.

כאן לא מדובר על ניקוי מסננים או פינוי עשבים, המפריעים לזרימת האוויר, בכל דבר הדורש פירוק מזגן תחשוב טוב כי מזול יצא יקר. אז עזוב מאמרים, שמציעים לתקן לבד, כשתהרוס או תפגע תישאר לבד. שום כתב לא יקח על עצמו  אחריות על תיקון שנכשל מאיזו טעות, אז לפני שתחליט לתקן זאת לבד תחשוב על סיכון ועל זמן שאבד, בכלל לא בטוח שכסף תחסוך סיכוי יותר גבוה שתכנס כאן לברוך.

טכנאי מזגנים למד ושקד בשביל שלא תעשה זאת לבד.

תיקון מזגנים | מבית הראל

כתיבת תגובה