תפקידם של השמאים

יש שמאים בהרבה תחומים לדוגמא שמאים שמעריכים דירות ויש גם שמאים של רכב. אומנם מדובר במקצוע די תפל אבל יש בוודאי גרועים ממנו. אז איך שמאים מעריכים? ובכן יש להם פרמטרים רבים שעל פיהם הם מעריכים את שוויים של פריטים מסויימים. שמאים הם חייבים להיות אנשים מקצועיים וממוקצעים שמכירים היטב את התחום ויודעים להעריך על פי מקצועיותם ועל פי עובדות בשטח את המחיר או המספר הקרוב ביותר לערך האמיתי של הדירה או הרכב או מה שלא יהיה.

שמאים באים לבית שלך במידה ואתה רוצה למכור ויכולים להגיד לך בכמה למכור אותה. יש שמאים שיתנו סכומים שונים, כמובן שאף אח לא יגיד בדיוק את אותו מספר אלא אם כן מדובר במשהו כללי. בכל מקרה אם אתה רוצה למכור את הבית שלך וגם אם אתה רוצה לקנות בית אתה יכול להזמין שמאים אנשי מקצוע כדי שיאמרו לך מהו שוויי הדירה בעיניהם. בצורה הזו, ומכייון שלך אין שום יכולת לדעת מהם הסכומים הנכונים והמשתלמים ביותר עבורך לעשות עיסקה או לוותר עליה- כדאי שתשתמש בשירותיהם של שמאים שיוכלו לתת לך מידע שאתה לא תקבל אלמלא דרכם.

בכל עסקה שאנו עושים בחיים אנו חייבים הרי לתת הערכות או לקבל מידע מאנשי מקצוע שיעזרו לנו לדעת ולהחליט האם מדובר בעסקה משתלמת. יש עסקאות הוגנות שבהן גם הנותן וגם המקבל יוצאים מסופקים ויש עסקאות שאולי אתה תהיה המרוויח בהן או אולי המפסיד. בכל מקרה בוודאי שאינך רוצה להיכנס לעסקה שאינך בטוח בה או בפרטיה הבסיסיים. כדי לדעת הכל אתה צריך קודם כל להבין מה אתה רוצה. מהן המטרות שלך, מהם הצרכים שלך ובהתאם לכך להמשיך עם העסקה. כמובן שהאמצעים שלך הם שיקול גדול גם כן.

אחד הדברים החשובים ביותר בטרם אתם רוכשים דירה או בית חדשים הוא להעזר בשירותם של שמאים של מקרקעין. תפקידם של שמאים העוסקים במקרקעין הוא לבחון ולהעריך בצורה המדוייקת ביותר את שווי הדירה או הבית שאתם מעוניינים לרכוש. ערך ושווי של בית או דירה הוא פרמטר המשתנה בהתאם לגורמים שונים כגון המיקום שלהם, הגודל שלהם, האיכות שלהם, פוטנציאל בנייה בהם, האם הם רשומים ברשויות ועוד.

כאשר אתם מתעניינים בנכס מסויים, ומבררים כמה המוכרים רוצים על הנכס, אתם לא בהכרח תקבלו את המחיר הנכון לנכס הזה. כמובן שבכל משא ומתן יש צורך בהצגת מחיר גבוה לקונה, בכדי להשאיר מספיק מקום למשא ומתן להורדת הסכום, כמו כן, לכל אחד מהצדדים יש קווים אדומים אותם הם לא מוכנים לעבור. אם המחיר שנאמר לכם עדיין נשמע לכם בגבולות האדומים שלכם, מומלץ עד מאד להזמין שמאים לנכס כדי שיוכלו לבחון אותו ולמסור לכם מהו השווי של הנכס על פי כל הבחינות הללו.

הרבה מאד אנשים בוחרים לוותר על שירות בדק בית של שמאים, מכיוון שאינם רוצים להוציא עוד כסף עבור שירותים נוספים, אך למעשה, על שירות של שמאים יעלה לכם רק כאחוז מסך שווי הנכס, האם לא עדיף לכם לקחת שמאים ולהיות בראש שקט ומודע?

שמאים הם אנשי מקצוע מכובד לכל הדעות, הם רוכשים את השכלתם בלימודים אקדמאיים ונדרשים לעבור מבחנים קשים של משרד הפנים. שמאים עוברים גם תהליך ארוך של הסמכה במגוון תחומים כגון מיסוי, כלכלה, אקולוגיה, נדל"ן, הנדסה, בנייה ועוד רבים, כך שהוא צובר ידע בתחומים חשובים מאד לצורך הערכת נכסים.
חשוב לבחור שמאים שהם בעלי ותק מסויים, כמו בבחירה של כל בעל מקצוע ואפשר למצוא רשימה ארוכה של שמאים ברשת האינטרנט בנוסף להמלצות. בחירת שמאי מקרקעין טוב יביא לנכס איכותי לכל החיים.

כתיבת תגובה