תרפיה בהילינג ברוח היהדות – למתעניינים ביהדות

בשנים האחרונות, ענף הרפואה והמדע מתפתח במיוחד. נמצאות תרופות למגוון רחב של מחלות והרבה מאוד שיטות לרפא חולי ומכאובים. הרפואה מתקדמת מיום ליום ומצליחה לפתור מבחר רב יותר של בעיות בקרב בני אדם שבעבר לא הצליחו לרפא. יחד עם ההתפתחות של הרפואה הקונבנציונאלית, ממש לידה צועדת הרפואה הלא קונבנציונאלית. זאת אשר עובדת בעיקר אודות הרוח והנפש ומנסה לרפא את כל מכאובי גופינו בעזרת ריפוי של הנפש.

אחד מתחומים האלו הינו התחום של תרפיה בצחוק. תחום זה התפתח מתוך המקום ש הנפש חייבת ראשית כל להיות בריאה וחזקה. ברגע שהנפש תהיה טובה היא תוכל לעזור לגוף להירפא בלי כדורים וללא חומרים כימיים שייכנסו אל גוף האדם. בתחום זה, מראים המטפלים את המטופלים להירגע ולהשתחרר מהמחשבות השליליות בעזרת הצחוק.

על פי מחקרים רבים, הצחוק הינו פעולה חשובה ביותר של הגוף, המפרישה חומרים למוח שעוזרים לגוף להיכנס למצב טוב יותר, חיובי בהרבה יותר. מכאן, הענף של תרפיה בצחוק מסייע לאדם להשתחרר ולצחוק, על ידי דמיון מודרך מכול מיני מינים ועל ידי סדנאות צחוק ייחודיות, ועל ידי הצחוק, הגוף נרגע, השרירים רפויים ונותנים לגוף את האפשרות להבריא את עצמו.

יש די הרבה סוגים של תרפיה, ובשנים האחרונות כל הזמן צצים מינים שונים ומגוונים של תרפיה שמטרת כולם למעשה היא לקחת את גוף האדם למצב של רגיעה, להביא את הנפש למקום השקט והשליו, ללא הפחדים והדאגות, האזור שבו הנפש מסוגלת להתחיל לרפא את גוף האדם.

במדינת ישראל, מדינה שבה ישנה אוכלוסיה משמעותית של בני אדם שומרי דת ומסורת, התפתחו לאחרונה תחומים של תרפיה בהילינג ברוח היהדות , שזו תרפיה הראוייה יותר לאנשים דתיים והיא משלבת בתוכה פרמטרים עיקריים מן היהדות.

ואם ברוח היהדות עסקינן, הרי שבישראל הביקוש לתוצרים ברוח היהדות מתעצם ומתפתח, גם מכיוון והדתיים נהיו גמישים יותר לטיפולים שאינם קונבנציונליים המתחברים להם עם ערכי היהדות והדת. ענף נוסף שהתפתח בשל כך הינו התחום של אימון אישי ברוח היהדות , שגם הוא בנוי על גבי ערכי היהדות והדת ועוזר לאנשים להתמודד עם חייהם האישיים והמקצועיים כאחד.