חופשות עם ילדים

כשאנחנו רווקים ללא משפחה אנחנו מאוד אוהבים חופשות וחגים. אנחנו מזמינים לנו פינוקים שונים, טיולים לחוץ לארץ לבד או עם הבן זוג. כשאנחנו הורים, ויש לנו ילדים, התפיסה שלנו את קונספט החופשה משתנה עד בלי הכר. פתאום כל חופשה דורשת התארגנות יוצאת דופן, וכל מחשבה על חג גורמת לנו לעינויים לא פוסקים- כי אחרי הכל אנחנו צריכים למצוא סידור או פעילות לילדים בצורה מאוד מובנת, שלא מותירה לנו את היכולת לנוח בסופו של דבר.

עם זאת, מרגע שמבינים שחופשות וחגים עם ילדים יכולים להיות כיפים אם לא נצפה שהם יהיו בדיוק כמו בעבר, משהו ישתנה ויאפשר התמקדות במאפיינים החיוביים של חופשות עם ילדים. למשל, אם מראש נחפש אטרקציות או פעילויות לילדים שמתאימות גם לנו כמו למשל טיולים לילדים שמשלבים גם אלמנטים שאנחנו אוהבים כמו שהות בטבע, בטוח נוכל להנות יותר.

טיולים עם ילדים דורשים אמנם התארגנות אחרת, יותר לקיחת אחריות, ובאופן טבעי אנחנו חייבים להיות בתפקיד של המבוגר, כי ככה זה עם ילדים, אבל הם מעניקים לנו הזדמנות גם להתחבר לצד הילדי שלנו, להיות בתפקיד של המדריך ולזכות לראות את ילדינו מתרגשים כשהם נתקלים במשהו חדש לחלוטין. אף אחד לא מתרגש ומרגש יותר מאשר ילד שמצא עכשיו משהו חדש לחקור ולשחק איתו. וזו הזכות שלנו- להיות לצידם ואיתם כשזה קורה.

כתיבת תגובה