חזרה לכושר אחרי החגים

במהלך החגים, נהוג להגיע לארוחות משפחתיות, ורובנו לא יודעים שובע. בעקבות זאת, בתום החגים רבים מאתנו מגלים שהעלינו כמה קילוגרמים מיותרים. חזרה לכושר אחרי החגים היא אומנם לא דבר פשוט אבל עם התמדה ונחישות אפשר להשיל את המשקל העודף.

איך להוריד את הקילוגרמים העודפים?

השלת הקילוגרמים העודפים אחרי החגים היא קשה בעיקר בהיבט המנטלי, אבל מבחינה פיזית אפשר לעשות זאת בקלות, ואפילו לא חייבים ללכת לחדר כושר כדי להגיע ליעדים.

הדרך הכי טובה היא כמובן לקבוע תוכנית אימונים, על פי היעדים הרצויים. מומלץ לפנות כמה שעות במהלך השבוע ולפצל אותן ל 3 ימים (לא רצופים).

יש שני דברים בסיסיים שתוכנית האימונים צריכה לכלול והם ריצות או הליכות מהירות ותרגילי כוח. שני אלו יחד יעזרו לכם להגביר את קצב שריפת השומנים והקלוריות, גם לטווח הרחוק. זכרו, הגברת הדופק מאיצה שריפת קלוריות והגדלת מסת שריר מגבירה את קצב חילוף החומרים.

בין לבין, יש דברים פשוטים לביצוע שיכולים לעזור לגוף להתאושש מהר יותר, למשל לעלות במדרגות ולא במעלית, לחנות במרחק הליכה קצרה מהיעד, להעדיף הליכה ברגל על פני נסיעה באוטו למרחקים קצרים ועוד.

איך להתגבר על הקושי המנטלי?

כאמור, חזרה לכושר אחרי החגים היא קשה בעיקר בהיבט המנטלי. לא פשוט לעלות על המשקל אחרי החגים ולגלות שהגוף נעשה כבד יותר.

הדרך הכי טובה להתגבר על הקושי המנטלי הוא פשוט להתחיל לעשות ספורט, לעשות אימון כושר, ולהימנע בכל מחיר מעלייה על המשקל, כיוון שתהליך הרזיה נכון ובריא מראה אותותיו רק לאורך זמן. בדיקה תכופה של המשקל עלולה להיות מייאשת, ולכן כדאי לאחסן את המשקל הרחק מהישג יד למשך חודש בערך.

התעמלות נכונה

לא משנה איזו פעילות גופנית אתם עושים, חשוב שתבצעו אותה בצורה הנכונה כדי למנוע נזקים לגוף. לדוגמא, אם אתם רוצים לעשות ריצות, עשו זאת עם נעליים מתאימות, ואם אתם רוצים להרים משקולות, החזיקו את הגוף שלכם ישר והחזיקו היטב את השרירים התומכים.

מומלץ להתייעץ עם מאמנים מקצועיים באשר לדרכים הנכונות לבצע כל תרגיל ותרגיל, גם בהקשר של מספר סטים והפסקה בין סט אחד לסט הבא.

מאמר נוסף בנושא:

www.lovearticle.co.il/check.php?who=14920

כתיבת תגובה