רשלנות רפואית בשלב הטיפול – מה ניתן לעשות?

ואקנין יריב משרד עורכי דין

לטיפולים שונים מעולם הרפואה יש ייעודים שונים – חלקם אמורים לרפא אותנו לגמרי, בעוד שאחרים יכולים לשפר את התחושה וההרגשה שלנו, כשישנם אפילו טיפולים שמיועדים לאסתטיקה. רשלנות רפואית עלולה להסב נזיקים משמעותיים, והיא גם יכולה להתרחש בשלב הטיפול. זה מה שניתן לעשות במצב כזה.

טיפול רפואי

טיפול רפואי הוא אחד השלבים החשובים ביותר בהליך הרפואי. לאחר שהמטופל נשלח לסדרת בדיקות, ולאחר שהרופא המטפל מאבחן את המטופל, ימליץ הרופא על הטיפול שיאפשר את שיפור המצב הבריאותי של המטופל בצורה הטובה ביותר. טיפול עשוי להיות מגוון מאוד – ניתוח, טיפול בתרופה שניתנת דרך הפה, תרופה שניתנת דרך זריקה, אינפוזיה, חבישה והמלצה על רפואה אלטרנטיבית.

מהי רשלנות רפואית לפי החוק?

למרות שההגעה אל מוסד רפואי כזה או אחר אמורה לסייע לנו מבחינה בריאותית, ישנם מצבים בהם מגיע אדם אל מפגש עם גורמי הרפואה, ובסופו של דבר ניזוק. בחלק מהמקרים, מקור הנזק הוא ברשלנות של הגורם הרפואי. לפי החוק, רשלנות רפואית היא מצב בו מבצע הרופא פעולה מסוימת, בעלת השלכות על המטופל, שמסבה לו נזק, כאשר לא ננקטו אמצעי הזהירות המקובלים, או שהפעולה בוצעה בניגוד לנורמות.

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית בטיפול עשויה לבוא לידי ביטוי בניתוח. ניתוח הוא טיפול רפואי מורכב יותר, הכולל חיתוך של רקמות שונות לצורך ביצוע פעולות אפקטיביות בגוף המנותח. רשלנות רפואית במהלך הניתוח עשויה לבוא לידי ביטוי בפציעה ופגיעה במטופל במהלך ביצוע חתכים מורכבים, וכן בהיווצרות זיהום פנימי כתוצאה מסטריליות לקויה.

רשלנות בבחירת הטיפול הרפואי

רשלנות עשויה לבוא לידי ביטוי גם בבחירת הטיפול הרפואי. למשל, רופא שממליץ למטופל ליטול תרופה מסוימת דרך הפה, מבלי שהוא מוודא אילו רגישויות יש למטופל, מתרשל בתפקידו בצורה שעשויה להסב נזקים חמורים למטופל. גם מתן טיפול שאינו תואם לבעיה ממנה סובל המטופל נחשב לדבר רשלני.

פנייה אל עורך דין

במקרה של חשיפה לרשלנות רפואית במהלך טיפול, חשוב לפנות אל עורך דין רשלנות רפואית. זהו עורך דין שמתמחה במקרים הללו, ויכול לסייע לכם באמצעות כלים משפטיים לקבל פיצויים הולמים, שיסייעו לכם להתמודד עם הנזק שאירע לכם.

הגשת תביעת פיצויים

החוק מאפשר למי שסבל מרשלנות רפואית שהסבה לו נזק משמעותי, להגיש תביעת פיצויים. גובה הפיצויים משתנה ותלוי בגורמים שונים. בית המשפט יתחשב בנזק הישיר שנגרם כתוצאה מהרשלנות אך גם בנזק העקיף, כמו אובדן הכנסה משוער.

הכנות מקדימות

עורך דין רשלנות רפואית יסייע לכם גם לבצע את ההכנות המקדימות לפני הגשת תביעת הפיצויים. הוא ינחה אתכם בדבר המסמכים הרפואיים שיש להכין ולאסוף לפני שמגישים את התביעה. כמו כן, הוא יסביר לכם את החשיבות ואת הצורך בפנייה אל רופא מומחה לצורך קבלת חוות דעת שתצורף לתביעה.

המאמר נכתב באדיבות עורך דין יריב ואקנין adv-yariv.com

כתיבת תגובה