אין גג בלי דוד שמש


שוב חזרת מהעבודה והמים קרים? לא מבין איך זה אפשרי? אם מאסת מהסיטואציות האלו ואתה יושב וחושב זה לא סביר שבחוץ כבשן והמים במקלחת קרים. ישנה דרך חכמה, פשוטה וחסכונית – ניצול של קרני השמש על ידי הצבת דוד שמש על הגג.

קולט סולארי – כי נמאס לעבוד עבור חברת החשמל

הצבתו של דוד שמש תצמצם מאד את חשבון החשמל החודשי בבית ואפילו בקאנטרי. למה לא לנצל את קרני השמש לצורך חימום המים במקום שימוש בגופי חימום חשמליים או דרכים חלופיות אחרות העושות שימוש בכמויות גדולות של חשמל.

הצבת דוד שמש לא רק מוביל לצמצום בהוצאות אלא אפילו לירידה בשימוש בחשמל. בדרך זו אנו מביאים להפחתה בכמויות הצריכה ובכך מונעים דלדול של משאבי האנרגיה בארץ.

דודים כל הפרטים החמים

כיצד זה פועל? איפה שמים את זה? איך מתחזקים את זה? כל מה שאתם חייבים לדעת על דודי שמש.

בישראל קיים חוק המחייב התקנה של דודי שמש בבנייני מגורים חדשים (חוץ מרבי קומות שאין בהם מספיק מקום). בעזרת תקנה זו נחסכים בארץ כ-5 אחוז מצריכת האנרגיה במדינה.

הפיתוח בוצע במדינתנו. מתאים לנו לחשוב איך לנצל את החום פה, לא?

את הדוד ממקמים על גגות הבניינים, או על פני שטח פתוח אחר שנותנים חשיפה מתמדת לשמש. את הדודים מעמידים כך שהקולטים מופנים לכיוון דרום.

הדוד מורכב ממיכל גלילי מבודד, המכיל מים, שמחובר באמצעות צינור לקולטים. בתוך הקולטים ישנם מערך של צינורות מים במסגרת מתכת תחומה.

מסגרת הקולטים נבנתה כך שצלע אחת עשויה זכוכית ואילו יתר הצלעות אטומות וצבועות שחור, כאשר מטרת העניין היא ללכוד כמה שיותר מהקרניים החמות. לכן חשוב מאוד לבדוק מדי פעם שהצד השקוף נקי מפסולת.

התקנת דוד שמש כדאית במיוחד לבניין דירות ואפילו במספרות במדינות כמו שלנו בהן אפשר להוציא משהו מועיל מהמשאב של אנרגיית קרני החמה.

הייתם שמחים לשמוע עוד על קולט שמש מחיר? לא מבינים למה בזבזת םעד היום? למים חמים בלי הפסקה, גילשו לפה שוב וקבלו פרטים ממיטב נותני השירות.

כתיבת תגובה