דיני משפחה מחייבים הכנת הסכם גירושין

דיני משפחה מחייבים אתכם להכין הסכם גירושין כאשר אתם פותחים בהליך גירושין. את ההסכם אתם צריכים להגיש לבית הדין הרבני או לבית המשפט לענייני משפחה, תלוי אצל מי בחרתם לטפל בנושאים שאתם צריכים להסדיר בתוך ההסכם.

בנוסף להכנת הסכם גירושין והגשה שלו לאחת מהערכאות המשפטיות שצוינו לעיל, דיני משפחה גם מחייבים אתכם להסדיר מגוון נשואים, בהתאם למצב שלכם, כגון חלוקת רכוש, שאותו כל זוג צריך להסדיר, וגם משמורת, הסדרי ראיה ומזונות ילדים, שאותם צריכים להסדיר זוגות שיש להם ילדים (בעבור הילדים המשותפים שלהם).

חלוקת רכוש לבדה עלולה להצית ויכוחים סוערים ואף יצרי נקמה בקרב בני הזוג שעוברים את הליך הגירושין, אך כשמוסיפים לזה משמורת, הסדרי ראיה ומזונות ילדים, העניינים עלולים להתלהט עוד יותר. במקרים מסוימים הם אף יוצאים מכלל שליטה.

כדי למנוע מצבים לא נעימים כאלו, לפני הכל, רצוי לקחת עורכי דין, שייצגו את הצדדים- עורך דין בעבור כל צד. דיני משפחה הם דינים מורכבים שיש להכיר לעומק כדי לדעת איך להכין הסכם גירושין שיהיה הוגן ועל פי חוק ויעניק אישור לגט לזוג הממורמר. לכן, צריך עורכי דין מתחום הגירושין/דיני משפחה.

חשוב לציין שזוהי זכות של כל אחד מהצדדים בהליך הגירושין לקחת עורך דין שייצג אותו, וכדאי ששני הצדדים יעשו זאת בכל מקרה, גם אם נדמה להם שתהיה הבנה והסכמה על הנושאים. וכמובן שזה לא רק עניין המתיחות בעת הכנת הסכם גירושין אלא גם העובדה שהאישור לגט תלויה בהסדרת הנושאים השונים לפי החוק.

איזה מצבים יכולים לקרות כשמנסים להגיע לפשרה לגבי משמורת, הסדרי ראיה ומזונות ילדים? אחד הצדדים עלול לקבל את המשמורת על הילדים, על אף שהוא לא באמת רוצה בכך ולמרות הכשירות של הצד השני, רק כדי לפגוע. זה שקיבל את המשמורת גם עלול לנסות לפגוע בהסדרי הראיה של הצד השני, גם כן מתוך יצר נקמנות. ובאשר למזונות, עלולים לקרות מצבים שבהם אחרי זמן מה ההורה המשלם כבר לא יכול לעמוד בסכום (הגבוה) שנקבע, אך ההורה המשמורן לא מוכן לשנות את הסכום שנקבע.

מצבים אלו שציינו אינם נעימים, לא להורה שסופג את הפגיעה כשק חבטה ולא לילדים, וטבעי שירצה לצאת להגנה בעצמו. אך דבר שיעשה לא יעזור, אלא אם כן יהיה לו עורך דין. וכן, במקרים מסוימים אכן אפשרי לשנות הסדרים שמופיעים בהסכם הגירושין גם לאחר חודשים מרגע קבלת הגט.