האם הפקה של חתונה בזול בכלל אפשרית כיום?

אנחנו עדים כיום לעליה דרסטית במחירי ההפקות של החתונות בישראל. החתן והכלה ומשפחותיהם מוצאים את עצמם תוהים על העלויות של הביגוד, הקייטרינג, שכירת האולם המתאים, וזה עוד לפני שדיברנו על כל מיני גימיקים מיוחדים הקשורים לחתונה. מצב זה מאלץ את האורחים גם להביא צ'קים גבוהים יותר – וכמאן כולם נכנסים לסחרור של הוצאות גבוהות במיוחד. כל התהליך הזה הוא כמובן לא נעים במיוחד, ולכן זוגות רבים מתבלטים האם הם יכולים להפיק כיום חתונה בזול? שימו לב שלא מדובר על "חתונה חברתית" שבה אין שום תשתית, שום מתחם אירועים מיוחד, והאורחים מביאים בעצמם את האוכל. במקום זה – מדובר בכל זאת על חתונה ברמה גבוהה באולם אירועים איכותי – אך כזו שלא תגרום לחור בתקציב. הדבר בהחלט אפשרי, אם מקפידים על כמה תנאים.

כך תארגנו חתונה במחיר נוח מבלי לקחת בכלל הלוואות חוץ בנקאיות בכלל:

  • מועד מתאים – הפקה של חתונה בזול מתחילה במועד מתאים. לקשר בין מועד החתונה למחיר יש כמה השלכות שונות. ראשית – חתונות בחורף זולות יותר מחתונות בקיץ, בעיקר כי חושבים שמזג האוויר פחות נעים, אבל כדאי לזכור שבחורף הישראלי אלו לא תנאים קשים כל כך, בטח לא בתוך אולם איכותי וסגור, והמחיר עדיין נמוך יותר. יש גם השלכות ליום בשבוע – החתונות של יום חמישי בערב הן היקרות ביותר כי יש להן ביקוש גבוה (אורחים יישארו עד מאוחר כי רבים מהם לא עובדים ביום שישי). כמו כן, אם מדובר על תקופת בין המצרים בה לא מתחתנים – תוכלו לנסות לשריין לעצמכם את הימים המועטים בהם הרבנות מרשה להתחתן, והם לרוב זולים יחסית.
  • עיצוב הכלה – באופן כללי, ספקים רבים מרשים לעצמם לגבות מחירים אסטרונומיים על מוצרים שונים, רק כי הם מיועדים לכלה. כך למשל, אם תלכי לקנות נעלי ערב הן יכולות להיות זולות ב30% יותר מנעליים שעבורן את תצייני שהן לחתונה שלך. לכן, כדי לארגן חתונה בזול אפשר קודם כל ללכת לחנויות שמציעות ביגוד ערב ולא בהכרח ביגוד לכלות – ולהוריד מחירים. כמובן ששמלת כלה היא שמלת כלה ואין איך להתחמק מכך, אבל יש בכל זאת כמה דרכים להוריד עלויות – לרכוש שמלה מעולה ואיכותית מיד שניה, או לשכור את שמלת הכלה.
  • לא צריך גימיקים – מי אמר שחתונה חייבת גימיקים מיוחדים? ההוכחה שאפשר לארגן חתונה בזול שעדיין תהיה איכותית היא שיש חתונות מקסימות שאין בהן אדם שינגן כינור כל החתונה שלכם, לא חייב להיות צלם מגנטים בהכרח, ואתם לא חייבים שלושה מסכי וידאו שעליהם יקרינו כל הזמן את הרוקדים. לא צריך גם זיקוקים בחופה או כניסה בכרכרה – יש חתונות אלגנטיות ונהדרות גם בלי הגימיקים הללו.

 

כתיבת תגובה