הכל על מזגנים

הקיץ מתקרב ועוד חודשיים יהיה פה כל כך חם שאתם לא תבינו איך עוד לא התקנתם מזגנים בכל חדר וחדר בבית, אפילו בשירותים. החום ובכלל ההתחממות הגלובאלית הביאו אותנו למצב שיש ממש חובה בשימוש במזגנים בקיץ, משום שהחום הוא ממש בלתי נתפס.

במדריך הבא המחולק לשני חלקים נעמוד בחלקו הראשון על סוגי המזגנים הקיימים כיום בשוק, בניהם מזגן עילי, אינוורטר, ומזגן רצפתי. בחלקו השני של המאמר אנו נעסוק במזגן נסתר, מזגן מפוצל ומה הכי עדיף לרכוש מבין כל המזגנים המוצעים בשוק, קריאה מועילה.

אז מה הוא בדיוק מזגן עילי ?

מזגן עילי בניגוד למזגן רצפתי אשר ממקום ברצפה הוא ממוקם בגובהה הוא הרבה יותר אסטטי מהמזגנים שאנו נהגנו להכיר והוא מגיע בגדלים שונים ובסוגים שונים של כוח סוס מ- 1 ועד 4.5 כוח סוס. מזגן עילי מבצע את הקירור או החימום של המבנה מלמעלה ולכן הפעולות הן מהירות יותר.

היתרונות הייחודיים שיש למזגן עילי הוא שהוא נמצא בגובהה ומופעל על ידי שימוש בשלט רחוק שמגן על המזגן מילדים או מבעלי חיים שנמצאים בבית ויכולים לפגוע או לשבור אותו.

מהם בעצם מערכות אינוורטר ?

מערכות אינוורטר הם בעצם מערכות מיזוג אוויר שמאפשר קירור או חימום בכל הבית על ידי שליטה של ווסט הקירור או החימום בכל חדר בנפרד. מערכות אינוורטר הם מאוד חסכוניות בחשמל ובעלי ווסט מיוחד שכאשר החדר מגיע לטמפרטורה הרצויה מערכת האינוורטר שומרת על אותה הטמפרטורה ולא מביאה למצב של בזבוז חשמל מיותר וכמובן חוסך בפליטת הגז מזגנים לאטמוספרה ובכך מערכות אינוורטר נחשבות ירוקות וידידויות לסביבה.

אחרון חביב – מזגן רצפתי הישן והטוב

המזגן רצפתי הוא מזגן שמוכר לכולנו ולא שונה בהרבה ממזגנים אחרים, הוא בעל יתרונות רבים אך גם חסרונות. המזגן רצפתי הוא מזגן חזק מאוד ועמיד שנים רבות ולמי שיש כזה בבית יכול להעיד שבאמת מדובר במזגן מיוחד שכמעט ולא מתקלקל. הוא מגיע בדרך כלל בגדלים גדולים הכוונה היא מ- 3 כוח סוס ועד 5 כוח סוס ולעיתים אף יותר.

החסרונות של המזגן רצפתי שהוא מזגן די מרעיש ומאוד גדול ומתאים רק לבתים בהם יש מקום להציב אותו, כלומר בבתים שבהם אין מספיק חלל לא יהיה ניתן להציב אותו כלל, גם המנוע של המזגן רצפתי הוא גדול מאוד וצריך גם מקום על הגג או בקיר על מנת להציב אותו.

לסיכום – ישנם סוגים רבים של מזגנים שעוד אפרט לכם עליהם במדריך הבא ורק לאחר מכן תהיה לכם תמונה יותר כללית על מנת להליט איזה מזגן מבין כל המזגנים מתאים יותר לכם.

המשך קריאה נעימה.

כתיבת תגובה