המדריך לאיטום גגות (חידוש גגות ישנים)

הבחירה בקבלן איטום מקצועי היא החשובה ביותר.

צריך להתאים את שיטת האיטום וחומרי האיטום לגג הספציפי שלכם.

איטום גגות ניתן לבצע ע"י:

  1. יריעות ביטומניות
  2. זיפות גגות
  3. איטום בהתזה של חומרים פוילוריטנים
  4. איטום בהתזה של חומרים אקריליים

א.   יריעות ביטומניות

לפני ביצוע העבודה יש לנקות את הגג מלכלוך וחומרי איטום ישנים כמו חומרים אקריליים לבנים או סיד שנשאר על הגג משנים שעברו.

אחרי שהגג נקי יש לבדוק התנפחויות של היריעות הישנות או הזפת שעל הגג, במידה שיש התנפחויות יש לחתוך את היריעה או הזפת ולנקז את האוויר עד ליצירת משטח חלק.

במידה ובוצע איטום גגות ביריעות ביטומניות יש לחתוך את היריעה הישנה ברולקות ולהוציאה (רולקות זה מפגש חיבור בין הרצפה לקיר/מעקה) אחרי שקילפנו את היריעה מהקיר בעובי של 20-30 ס"מ יש לסגור את החורים בקיר במידה ויש כאלה.

לאחר ההכנה יש להתיז פריימר. אנחנו ממליצים על פריימר של חברת פזקר 474 GS במשקל 400 גרם למ"ר.

לאחר יבוש סופי של הפריימר מלחימים את היריעות בחפיפה של 10 ס"מ ועל הקירות/מעקה הגג צריך לעלות על המעקה עם היריעה כ 20-30 ס"מ. שימו לב שקבלן האיטום לא מרתך את היריעה ברולקות לטיח או לשליכט צבעוני, האיטום צריך להתבצע על בטון גלוי.

יריעות מומלצות של חברת פזקר 5 מ"מ app  או sbs  לפי שיקול דעתו של קבלן האיטום.

בסיום איטום הגג יש לבצע בדיקת הצפה של הגג למשך 48 שעות.

לפני שאתם משלמים לקבלן האיטום בקשו את תעודות האחריות, רצוי לעיין בה לפני …

ב.    איטום גגות בזפת

זיפות גגות זו שיטת איטום קצת יותר זולה מאיטום גגות ביריעות ביטומניות ופחות יעילה. חשוב לדעת שלאיטום בזפת קבלני איטום נותנים אחריות רק ל 5 שנים בהתניה שתסיידו את הגג כל שנה אצל הקבלן המבצע. במידה ולא בוצע סיוד בגג כל שנה האחריות תבוטל.

את הזפת יש לבצע בשתי שכבות עבות עם רשת  אינטרגלס בין השכבה הראשונה לשנייה למניעת סדקים בזפת.

חשוב לדעת! בזפת יש "משחק" גדול בחומר שמורחים על הגג, שימו לב שמורחים שכבה עבה ומשתמשים בזפת תיקני 75/25, ישנם קבלני איטום המשתמשים בזפת לא תיקני כדי להוזיל עלויות.

ג.     איטום גגות בהתזה

איטום גגות בהתזה ע"י חומרים פוילוריטנים מבצעים בגג שקשה לבצע בו יריעות ביטומניות בגלל ריבוי דודים, קולטים, מערכות סולריות, מזגנים וכו'…

לפני שמבצעים את האיטום יש לוודא שהגג נקי מלכלוך ואבק ואין חומרים מתנתקים מתשתית הגג.

החומרים הפוילוריטנים חייבים בפריימר אפוקסי לפני ביצוע העבודה. כדי להתחבר לתשתית הגג אנו ממליצים לכם על אינופז דו רכיבי של חברת פזקר או מאריס היברדי של חברת אלרם.

ד.    איטום בהתזה של חומרים אקרילים

חומרים אקרילים הם בתחתית הרשימה מבחינת אמינות ועמידה לאורך שנים. הרבה קבלני איטום ממליצים על איטום בחומרים אקרילים לאיטום גגות בגלל מחירו הנמוך. חשוב לבחור בקבלן איטום אמין ומקצועי לאיטום גגות ביתכם.

חומרים אלו ברובם הגדול לא עמיד במים עומדים ומתנתק מתשתית הגג. אם בכל זאת בחרתם לאטום גג בחומרים אקרילים ודאו שהאיטום מבוצע בשתי שכבות במשקל 3-5 קילו למ"ר וזמן ייבוש בין שכבה לשכבה של לא פחות מ 24 שעות.

איטום גגות מומלץ ביותר הוא יריעות ביטומניות 5 מ"מ שלרוב מקבלים אחריות של 10 שנים מלאות.

כתיבת תגובה