יש להקפיד על ציורי קיר שלא מחומרים רעילים

יש להדגיש את חשיבותם של חדרי ילדים ועיצובם על נפשו של הילד והתפתחותו. רצוי לתכנן את חדרי הילדים תחילה בחדר גדול אחד, שניתן יהיה להתאימו בעתיד לשני ילדים. בכל חדר ילדים יש לקבוע תחילה היכן ימוקמו הרהיטים והחלונות.

חדר גדול חשוב במיוחד לילדים

נראה כי תינוק אינו דורש מקום רב. הוא אף אינו נמצא בחדרו במרבית שעות היום ואף אינו זקוק למיטה גדולה. לעומת זאת, ילד בגיל בית הספר חייב חדר גדול במיוחד. בגיל ההתבגרות עולה הצורך של הנערים והנערות בפרטיות, כאשר גודל החדר אינו בעל חשיבות. כדאי לזכור כל העת את החשיבות של חדר גדול לילד, ולתכנן את החדר על פי צרכיו המשתנים במשך השנים.

על החדר להתאים לאישיות הילד

הנושא של עיצוב חדרי ילדים הוא חשוב ביותר. יש לקחת בחשבון את מינו של הילד ואישיותו. שכן ילד מעוניין בחדר שישקף את עניינו בכדורגל, בעוד הילדה תעדיף חדר המכיל בובות שונות. יחד עם זאת עיצוב החדר חייב בצורתו הסופית להיות נוח ונעים לשהייה בו, וכן חייב לענות על כל מגוון הצרכים של הילד או הילדה.

רהיטים למטרת אחסון

רכישה של ריהוט המיועד למטרת אחסון חפצים נדרשת ביותר כאשר מדובר בנושא של חדרי ילדים. כי הדבר מאפשר אחסון של כל הבגדים של הילד, וכן הצעצועים הרבים המפוזרים בכל החדר. על החדר להתאים לילדים בכל הנוגע למיטה נוחה, פינת משחקים מתאימה, אפשרות להזמין חברים מבית הספר לשנת לילה, וכן שולחן כתיבה מתאים להכנת שיעורי הבית.

תכנון החדר לילד המתבגר

יש לזכור כי הילד הגדל יזדקק במשך הזמן גם למחשב ולמכשיר טלוויזיה. רצוי מאוד ליצור אזור שינה נפרד בחדר, מול אזור נפרד המתאים לפינת המשחקים ולשולחן הכתיבה, וזאת לנוחות הילד. מומלץ אף לפנות לשירותיהם של מעצב פנים ולאדריכל הבקיאים בתכנון חדרי ילדים. כמו כן אפשר גם לעצב את קירות החדר על ידי מדבקות קיר המיועדות לחדר הילדים.

שמירה על פרטיות הילד

בעיצוב חדרי תינוקות יש לבחור בצבע ריהוט באופן שיהיה מנוגד לצבע הקירות בחדר. כדאי להוסיף אווירה בחדר באמצעות בובות, כריות ותמונות. כמו כן ניתן גם להוסיף טפטים או מדבקות נייר לכיסוי הקירות. בכל מקרה רצוי תמיד לא לשכוח כי מדובר בפרטיותו של ילדכם, וכי החדר הוא שלו. כדאי אף לשתף אותו בבחירת ציורי הקיר בחדרו.

יש לזכור שהילדים ירצו בוודאי לבחור בעיצוב קירות חדרם בדמויות של בעלי חיים האהובים עליהם. הילדים יבחרו בתמונות של גיבורי ילדים כמו ספיידרמן, לעומת הילדות שתבחרנה בדמויות של נסיכה בחדרן. יש לדאוג שציורי הקיר יצוירו בצבעים שאינם מחומר רעיל, אלא המבוססים על מים.

כתיבת תגובה