כל מה שרציתם לדעת על בידוד גגות

כל מה שרציתם לדעת על בידוד גגות

 

בידוד גגות הוא תהליך חשוב ואף הכרחי בכל מבנה, האחראי למניעת זליגת חום בין החללים (תוך המבנה וחוץ המבנה) וגם לחדירת מים לגג (המים עלולים להרוס את החומר ממנו עשוי הגג, ובכך לסכן את יציבות הגג) וטפטופים בתוך המבנה.

גג הוא החלק במבנה אשר חשוף יותר מכל שאר המבנה לתנאי מזג האוויר השונים, וביניהם זה שהכי עלול להזיק לבית הוא גשם. מים יכולים לחלחל לגג, ובכך לסכן את המבנה כולו ברטיבות, שחיקה ועובש וגם לערער את יציבותו של הגג. בידוד גגות נועד למנוע מקרים כאלה, ונעשה על ידי חומרים מיוחדים העמידים מפני מים ולעיתים אף תוכננו במיוחד לצורך זה.

 

מקצועיות

חשוב ביותר להקפיד שבידוד הגג נעשה במקצועיות רבה. בידוד שלא נעשה כראוי משאיר את הגג חשוף לאותן סכנות שהיה חשוף להם קודם, הוא רק מעכב את חשיפת התוצאות שלהן.

כדי להבטיח שהגג שלכם מופקד בידיים טובות, מומלץ ביותר לשכור איש מקצוע אמין וותיק, שאתם יכולים לסמוך עליו.

 

ישנן מספר שיטות שונות לבידוד גגות, מתוכן שתיים בולטות:

  1. שימוש ביריעות ביטומניות- שיטה זו נפוצה בעיקר בבידוד גגות שטוחים חשופים, גגות מרוצפים ומרפסות. לרוב מסופקות 10 שנות אחריות ליריעות הביטומניות מרגע התקנתן, אך עם ביצוע נכון ומקצועי אורך חייהן יהיה גדול יותר ואפילו כפול.
    בידוד בשיטה זו יכול להתבצע בכמה מערכות איטום שונות; חד שכבתית, דו שכבתית, תוספת של שכבה מאזנת אדים ועוד.
    מחיר למטר רבוע של יריעות ביטומניות בעובי 4 מ"מ נע בין 70 ל100 שקלים. זאת לא כולל שירות ההתקנה, שמחירו משתנה מחברה לחברה וגם לפי שיטת האיטום.
  2. שימוש בפוליאוריטן- זוהי השיטה החדישה ביותר בשוק הבידוד, ונחשבת גם לאיכותית ביותר. כאשר רוצים לבודד גג על ידי שימוש בפוליאוריטן, צריך לבחור אחת משתי אפשרויות: אפשרות ראשונה היא שימוש בלוחות פוליאוריטן מוקצף, ואפשרות שנייה היא התזה של פוליאוריטן מוקצף. לעיתים קרובות, ההתזה נוחה ויעילה יותר משימוש בלוחות, משום שהיא מתאימה לשטחים בכל הגדלים, ויוצרת בקלות שכבה דקה בעלת כושר בידוד גבוה, הנצמדת לגג עצמו.
    מחיר למטר רבוע של חומר פוליאוריטני נע בין 55-75 שקלים. גם כאן המחיר עשוי להשתנות מחברה לחברה ושיטת האיטום.

בנוסף, ישנן שיטות כמו שימוש בחומרים אקריליים או זפת (תהליך זיפות) לבידוד גגות. יש מקרים בהם שיטות אלה עדיפות, אך היריעות הביטומניות והפוליאוריטן הם עדיין הפופולאריים ביותר.
כאשר הגג מרוצף, או שיש רצון לרצף אותו לאחר הבידוד, חלים שינויים קלים בשיטות הבידוד. התייעצו עם בעלי מקצוע בחברות איטום הגגות לפני קבלת ההחלטות.

כתיבת תגובה