מבנים ניידים – מגמה חדשה בעולם הבנייה

מגמת הבנייה השתנתה מאוד בשנים האחרונות לנוכח הצורך לספק מבנים איכותיים בזמן קצר ובעלות נמוכה, תוך התחשבות בעקרונות שימור ואיכות הסביבה. הפרויקט קיבל תנופה לנוכח יוקר מחירי הנדל"ן כאשר אנשי עסקים ואנשים פרטיים רבים הבינו כי אין באפשרותם לבנות מבנה חדש מבלי לקחת משכנתא מהבנק. במקביל המודעות לפתרונות ירוקים לבנייה גברה בקרב חברות גדולות וקטנות ותפסה תהודה משמעותית גם במגזר הפרטי. האפשרות שנבחרה הייתה שימוש במבנים ניידים בתור חללים למגורים ולעבודה. אפשרות זו פופולארית מאוד ברחבי העולם, במיוחד באזורים בהם יש יותר מודעות לשימור הסביבה ולמיחזור. גם בישראל כבר ניתן לראות מבנים אלו בחלקים שונים של הארץ.

המבנים הניידים עשויים ממכולות ממוחזרות המגיעות מתחומי תעשייה, הובלה וספנות. החומר ממנו עשויות המכולות מאפשר יצירת מבנים חזקים ועמידים בכל תנאי מזג האוויר ועלותם נמוכה בהרבה מכל סוג בנייה אחר. התכנון וההקמה נמשכים מספר שבועות שאחריהן המבנה המוכן מובל ומוקם במיקום שנקבע עם הלקוח.

עקרון הניידות בא לידי ביטוי בעיקר בכך שניתן להעביר אותם ממקום למקום בעת מעבר למקום מגורים חדש או בעקבות פרויקט עסקי חדש. המכולות מתאימות לכל תנאי השטח ולכל האזורים הגיאוגרפיים, והקמתן אינה מצריכה הוצאת אישורים מסובכים

היתרון המרכזי של מבנים ניידים למכירה נמצא באיכות ובתועלת הגבוהות אל מול השקעה נמוכה של תקציב וזמן. ניתן לבנות בית מפואר או משרד מהודר ונוח בשבריר מהזמן ומהעלות שצריך להשקיע בשביל לבנות מבנה חדש.

המכולות מתאימות ליצירת כל סוג מבנה, החל מבתים למגורים, בנייני משרדים, ביתני מכירות, מחסנים, עמדות שמירה ועוד. ניתן לבחור את הגדלים הרצויים ולהתאים את העיצוב לסוג הפרויקט ולהעדפותיו האישיות של הלקוח. הבנייה מאפשרת שילוב אלמנטים ירוקים נוספים על מנת להפחית את הזיהום הסביבתי ואת הפגיעה במשאבים הטבעיים.

ברחבי העולם מבנים ניידים להשכרה או מכירה כבר מזמן הפכו לפתרון מוכר שאף זוכה לעידוד גורמים ציבוריים וממשלתיים. ניתן למצוא מעונות סטודנטים, קומפלקסים של מגורים שנועדו לזוגות צעירים, בנייני משרדים ועוד מקשטים את האזורים המרכזיים של הערים הגדולות באירופה וארצות רבות אחרות. בישראל המגמה אמנם נמצאת בשלביה הראשונים, אך בבדיקה מהירה ניתן למצוא פרויקטים מעניינים ומבטיחים בתחומים שונים במגזר הפרטי והעסקי.

.

כתיבת תגובה