מהי הלוואה חוץ בנקאית ?

 

הלוואה חוץ בנקאית כשמה כן היא- שהיא נלקחת מחוץ לבנק. עבר חלף הזמן שלבנקים בישראל וגם בעולם יש מונופול על הלוואות, היום יש יותר ויותר אנשים שמעדיפים לקחת הלוואות מחוץ לבנק בכל מיני תנאים שאין בבנק, כמו למשל בהלוואה בהוראת קבע.

בהלוואה בהוראת קבע למשל, שיכולה להתקיים גם ברשת מיידית, נדרש הנזקק להלוואה למלא טופס קצר, לציין מהו הסכום שהוא מעוניין ללוות והחברה החוץ בנקאית תתאים לו הלוואה בהתאם לרצון שלו אבל גם בהתאם ליכולת ההחזר שלו.

היום- אין דבר יותר בטוח מאשר לקחת הלוואה חוץ בנקאית או הלוואה לעסקים ברגע, לא צריך לחכות, זה מיידי וזה הכי נכון.

 

הלוואה – לקרוא את האותיות הקטנות !

כאשר אתם רוצים לקחת הלוואה חשוב מאוד שתקראו את האותיות הקטנות של הסעיפים השונים בהסכם עליו אתם חותמים. חשוב שתבדקו את תנאי החזר, היעזרו באיש מקצוע כדי לחשב את הריבית בה אתם מקבלים את ההלוואה, את תנאי ההחזר ומהי פריסת התשלומים. אלה יקבעו אם תעמדו או לא תעמדו בהחזר.

הלוואות שניתנות למשל בהוראת קבע, הן הלוואות שמאפשרות לך לדעת מראש כמה כסף אתה נדרש לשלם כל חודש, והתשלומים לא חייבים להיות שווים אלא בהתאם ליכולת החודשית שלכם שתאפשר לכם גם להחזיר חובות וגם להמשיך לחיות ברמה שאתם רגילים אליה.

יש ברשת האינטרנט כל מיני אפשרויות להגיע למחשבונים של חישוב ריביות על הלוואות, כך תוכלו לדעת מראש למה אתם נכנסים ולבדוק את יכולת הפירעון שלכם.

 

תקרת ריבית להלוואות

מכתבה בגלובס שפורסמה ב-2013 עולה כי ממסמך תיקון חקיקה שפרסם משרד המשפטים באותה עת עלה כי הוא קובע ריבית מרבית להלוואות שינתנו ע"י גופים בנקאיים וגם גופים חוץ בנקאיים והיא תעמוד על כ-21%.

עד לפרסום מאמר זה נקבעה תקרת ריבית רק לגופים חוץ בנקאיים שעמדה על 2.25 מהריבית שקבע בנק ישראל.

מה שמשרד המשטים מבקש לעשות הוא להגדיל את הפיקוח ולקבוע גבול עליון גם לבנקים ולחברות כרטיסי האשראי. תיקון החקירה הזה מהווה חלק מיישום ההמלצות של ועדת זקן לשיפור התחרות במערכת הבנקאית, אשר חלק ממסקנותיו היו כי קיים עיוות כאשר מוטלת מגבלה של ריבית מקסימלית רק על החברות בעוד שהבנקים וחברות האשראי יכולים לחגוג כאוות נפשם.

 

תחרות בין הלוואות כמו בכל תחום !

הטלת מגבלות והכנסת הבנקים וחברות האשראי לפיקוח על הגבלת הריבית המקסימלית שיוכלו לגבות, יוצרת תחרות בריאה ונכונה בין חברות ההלוואות החוץ בנקאיות שמעניקות הלוואה ברגע, הלוואה חוץ בנקאית והלוואה לעסקים בתנאים המוגבלים שלהם,ומאפשרת היום לכל מי שזקוק להלוואה לערוך השוואות בין סוגי ההלוואות, תנאי ההחזרים והריביות לא רק בחברות החוץ בנקאיות אלא גם בבנקים ובחברות האשראי עצמן.

עד ליישום המלצות ועדת זקן, החוק חל רק על חברות חוץ בנקאיות ועל על תאגידי עזר בנקאיים כמו חברות האשראי שהריבית אצלן דגדגה את התקרה במימון יקר מדי. בנק ישראל ובמשרדי המשפטים והאוצר קבעו כי יש לעדכן את מנגנון קביעת הריבית כך שיבטיח תקרת ריבית נורמטיבית במצבי שוק שונים.

 

ריבית גבוהה מדי- זו עבירה פלילית !

קביעת תקרת הריבית על הלוואות מחייבת ועבירה עליה היא עבירה פלילית. מדובר על ריבית שגבוהה ממה שנקבע או כזו שבמשך הזמן תעלה על תקרת המקסימום.

חברות החוץ הבנקאיות המעניקות הלוואות ברגע, הלוואות לעסקים והלוואות חוץ בנקאיות מקפידות לשמור על רמת הריבית המותרת להן, ועושות את המוטל עליהן בכפוף לחוק.

 

כתיבת תגובה