מה צריך לבדוק כאשר קונים רכב מיד שנייה בשרון?

אזור השרון עשיר בסוכנויות ומגרשי רכב המציעים מבחר לא קטן של רכבים משומשים. הדבר יכול להפוך לאתגר לא קטן כאשר אנו מתלבטים לאן כדאי לפנות. במצב האופטימלי נעבור במספר סוכנויות ונבחן עשרות דגמי רכב עד שנמצא את מה שאנחנו באמת מחפשים. בפועל, הדברים לא תמיד מתנהלים כך. לרוב לתהליך בחירת הרכב גם מתלווה אלמנט של זמן ודחיפות. לא לכל אחד יש זמן להסתובב בין הסוכנויות השונות ולקבל הצעות. בנוסף, פעמים רבות הצורך לקנות רכב נובע בגלל שהרכב הישן שלנו כבר לא מתפקד כל כך טוב. לא משנה מה הסיבה שבגללה אתם צריכים לרכוש מכונית וכמה זמן עומד לרשותכם – מה שחשוב באמת הוא מה תפיקו מכל מפגש עם הסוכנים ואנשי מכירות. ניתן לייעל באופן משמעותי את תהליך בחירת הרכב, כך שתוכלי להפיק את המקסימום מהזמן העומד לרשותכם.

איזה רכב אנחנו רוצים?

בניגוד לדעה הרווחת, תהליך בחירת הרכב לא מתחיל מהרגע שהגעתם לפגישת התרשמות בסוכנויות או מגרשי רכב בשרון. תהליך הבחירה מתחיל אצלכם בבית מול קטלוג או המחשב. קודם כל עליכם להכין רשימה של כל המשתנים הבסיסיים – לאיזה צורך דרוש לכם הרכב, כמה כסף אתם מוכנים להוציא עליו, צריכת דלק, התאמה לעיר/שטח ודגם מועדף. לאחר שצמצמתם את הרשימה למספר מועמדים התחילו לקרוא ולחקור על כל אחד מהם לעומק. על תסתפקו רק בנתונים יבשים. קראו גם חוות דעת ופידבקים של אנשים אחרים מרחבי הרשת שהתעניינו ברכבים דומים. רק אחרי שגיבשתם רעיון וקיבלתם מושג לגבי מה באמת מתאים לכם הגיע הזמן לפגישת התרשמות עם הסוכן.

בדיקה חיצונית של הרכב

דבר ראשון שאתם מבחינים בדגמים שאתם מבקשים לראות הוא המראה שלהם מבחוץ. כבר בשלב הזה אפשר לקבל אינדיקציה מסוימת לגבי מצב הרכב. לפני הבדיקה וההתרשמות וודאו כי הרכבים המוצגים עומדים על משטח ישר (רצוי קרקע) כדי לא לפספס בעיה הקשורה לצמיגים. על כל ארבעת הצמיגים להיות בעלי אותה מידת השחיקה ומראה תואם. במידה וזיהיתם חוסר התאמה הרי שיש מקום לברר את העניין מול המוכר ובמקרה הצורך גם לדרוש שהצמיגים יוחלפו במידה ותחליטו לרכוש את המכונית. בדקו גם את אחידות ואיכות הצבע. מומלץ לבדוק את הצבע במקום מואר כאשר הרכב נקי. במצב זה הצבע בולט ונראה לעין בבירור. העבירו  אצבע בכל הפינות והחיבורים כדי להרגיש את מידת החספוס. פתחו גם את תא המטען וודאו כי אין בתוכו סימני חלודה או כורוזיה שיכולים להצביע על מצב לא תקין.

בדיקה מתחת למכסה הרכב

אחרי הבדיקה השטחית יותר מגיע הזמן להתרשמות מעמיקה יותר. פתחו את מכסה הרכב וחפשו אחר נזקים, שברים, חלודה ומצבי הזנחה אחרים.  בדקו את תקינות כל החגורות והצינורות וודאו שאין עליהם קרעים או נזקים בולטים אחרים. עשו בדיקה למנוע כדי לודא שאין דליפות או סימנים לכורוזיה. חפשו אחר כתמים כהים על גוף המנוע שיכולים להצביע על נזילה.

במידה ולא מצאתם שום בעיה הרי שמדובר בסימן מעודד אך אין הדבר מבטיח בהכרח כי לא קיימים נזקים אחרים ברכב שרק אנשי מקצוע המתמחים בתחום יוכלו למצוא.

התרשמות מתא הנוסעים וחוויית הנסיעה

תא הנוסעים הוא המקום שבו תבלו את כל הנסיעה שלכם ולכן עליכם לוודא שנוח לכם בתוכו. בדקו את מידת הנוחות של המושבים, מרווח לרגליים, התאמה לגודל שלכם, לוח מחוונים ואינטואיטיביות השליטה בכל הפונקציות. סוכנויות רכב או מגרשי מכוניות בשרון מאפשרים לרוב לקחת את הרכב לנסיעת מבחן. נצלו הזדמנות זו לקבל מושג ברור יותר לגבי איכות וחוויית הנסיעה במכונית.

כתיבת תגובה