מודיעין יהש והזהב השחור

אחד מהחומרים החשובים היום בעולם כולו שסביבו מחלוקת אדירה הוא הנפט. למרות שרבים חושבים כי הם יודעים כל שניתן לדעת עליו, רב הנסתר על הגלוי ומומחים רבים חלוקים בדעותיהם לא רק לגבי הרכבו אלא גם לגבי הכמויות שנותרו ממנו בעולם. על דבר אחד אין ויכוח, הזהב השחור הוא חומר יקר מציאות שהמוצא כמויות גדולות שלו יהיה ללא ספק איש עשיר. מסיבה זו לא מעט מחפשי נפט בארץ ובעולם עושים ימים כלילות ולעתים משקיעים מאות מיליוני דולרים כדי להפיק את החומר מן האדמה.

מודיעין יהש – אשרי המאמין

מודיעין יהש היא שותפות מוגבלת ששמה לה למטרה לאתר ולהפיק נפט וגז טבעי בשטחה של מדינת ישראל. מציאה של נפט או התחליף הפופולארי שלו בארץ שקולה למציאת מכרה זהב כיוון שמילולית, נפט מניע את גלגלי עולם בימינו. על מנת לעשות מעט סדר בבלאגן, ברצוננו לכתוב לכם כמה מילים על החומר המיוחד הזה ועל המחלוקת שנוצרה סביבו בשנים האחרונות.

השעלת? קח כף נפט ותהיה לי בריא

זמן רב לפני שאותה מודיעין יהש באה לעולם עשו לא מעט תרבויות קדומות שימושים שונים בנפט. הספינות השומריות, הבבליות והאשוריות יאטמו בעזרתו, המצרים השתמשו בו כתרופה לשיכוך כאבים והפרסים משחו בו את קצות חיציהם והבעירו אותו. במאה השמינית הגיע לאירופה בעקבות חדירת הערבים לספרד הרעיון של תאורה מבוססת נפט וישנן עדויות לקידוחי נפט בסין מהמאה הרביעית לספירה. מיותר לציין שכיום הרוב המוחלט של כלי הרכב בעולם מונעים באמצעות נפט ושהוא משמש כחומר גלם בסיסי בכימיקלים תעשייתיים רבים.

היתרון העצום של מדינות הנפט על שאר העולם

הנפט הוא בסיס לעימותים צבאיים רבים באזורנו (ראה ערך מלחמת המפרץ) שכן באזור המזרח התיכון נמצאים מרבצי הנפט הגדולים בעולם ומעבר לכך, הקרבה שלו באזור המזרח התיכון היא הגדולה ביותר. נתון זה מקל על ההפקה שלו ועל כן למדינות הנפט יש יכולת להפעיל לחץ כלכלי אדיר והיתרון הפיננסי שלהן עצום.

תיאוריות היווצרות

ישנן לא מעט תיאוריות על היווצרות הזהב השחור. התיאוריה השולטת בימינו היא שמקורו הוא בשרידים של  צורים ימיים שהצטברו על קרקעית האוקיינוסים במשך מאות מיליוני שנים. שינויים כימיים רבים שהתרחשו בשרידים אלו שלא היו חשופים לחמצן הפכו אותם לנפט. תיאוריה זו גורסת שמלאי הנפט העולמי מוגבל. תיאוריות אחרות טוענות כי מקור הנפט הם מהדומם ולא מן החי וכי המקורות מחדשים את עצמם אט אט. תיאוריות אחרות טוענות כי מקורו בכלל בחיידקים.

הפתרונות לאלוהים

מודיעין יהש מחפשת נפט בארץ ללא הפסקה כיוון שבמידה ויימצא נפט בארץ, נפחית את התלות במדינות זרות וכן כי הפוטנציאל העסקי שטמון בתחום הוא עצום. מניית החברה נסחרת במדד תל אביב 100 ולא חסרים משקיעים ששמחים לקפוץ על העגלה הדוהרת הזו. האם הנפט בעולם עתיד להיגמר והאם יימצא נפשט על אדמת ישראל? נשוב אליכם עוד כמה מאות שנים עם התשובה. התאזרו בסבלנות…

כתיבת תגובה