מזג אוויר – שובר השוויון לבחירת יעד נופש

כשרוצים לצאת לנופש בחו"ל, יש כמה דברים שצריך לבדוק כדי להגיע לרשימת יעדים מובחרים מסוימת, שממנה בוחרים יעד אחד. תמיד זה מגיע למצב שבו קשה מאוד לבחור באחד מבין המקומות שהגיעו ל"גמר", וההתלבטות בשיאה.

אל דאגה, יש פתרון לדילמה- מזג האוויר יהיה שובר השוויון בין היעדים השונים שאתם מתלבטים לגביהם.

למה דווקא מזג אוויר? נניח שאחד היעדים ברשימה הסופית שלכם הוא ניו יורק, ואתם רוצים להתהלך הרבה ברחובות בנינוחות. אם יש מזג אוויר בניו יורק סגרירי מדי עם רוחות וגשמים, ההליכות ברחובות לא יתאפשרו לכם.

אם אתם שוקלים לטוס לאיטליה, כדאי שתטוסו לפני שייגמר החודש, שכן מזג אוויר באיטליה בחודשי ספטמבר הוא כנראה הנוח ביותר מכל חודשי השנה, עם טמפרטורות מקסימום של 24 מעלות ומינימום של כ 16 מעלות, ורק 5 ימים של גשם.

באיטליה ובניו יורק יש עכשיו מזג אוויר נוח בסך הכל, לכן שני אלה הם יעדים טובים לחודש ספטמבר. ועכשיו, כשכולם כבר חזרו ללימודים ומשפחות לא יוצאות לנופשים בחוץ לארץ, גם כנראה תוכלו למצוא דילים טובים יותר ליעדים האלה.

לעומת זאת, מזג אוויר בלונדון כבר עכשיו מתחיל להיות לא אידיאלי לנופש, שכן טמפרטורת המקסימום ביום היא 19 מעלות וטמפרטורת המינימום היא 11, ובנוסף לזה יש בערך 11 ימים של גשם במהלך החודש.

אם אתם רוצים לעשות בחורף סקי, אתם חייבים את מזג האוויר החורפי, אבל בכל מדינה יש חורף אחר, ואתם צריכים את זה שיש בה שלג שנערם על האדמה ובלי הרוחות החזקות (שכן אלה מהוות סכנה לגולשי הסקי). אחת המדינות המושלמות לסקי בחורף היא שווייץ.

מזג האוויר ביעדים השונים גם שובר שוויון לא רק בגלל איך שהוא משפיע על הפעילויות שנצטרך לעשות אלא גם על איך ומה שנצטרך לארוז במזוודות ולקחת אתנו. יכול להיות שאנחנו לא מתכננים לעשות פעילויות ספורטיביות, להתהלך הרבה בחוץ ברגל או לעשות דברים אחרים שדורשים מזג אוויר מאוד מוגדר, ולמרות זאת, לערים קרות יותר כמו לונדון נצטרך לארוז בגדים חמים, מה שאומר שהמזוודה תהיה צפופה וכבדה יותר, ובכלל, כל תהליך האריזה יהיה כאב ראש גדול.