עיצוב אתרים בדרך הנכונה

כל מי שרוצה לקבל חשיפה מצד קהל רחב ככל האפשר, אם אלו אנשים פרטיים עם רעיונות ושיגעונות גדולה, ואם אלו עסקים- כולם צריכים אתר אינטרנט. על כן, בניית אתרים הפכה לתחום מפותח ומבוקש מאוד, בעיקר מצד חברות, עסקים וגופים ללא מתרות רווח, שצריכים את החשיפה המקסימלית כדי לספק ולממש את האינטרסים הכלכליים שלהם.

בניית אתרים צריכה להיעשות בצורה מסוימת, על מנת שהעסקים והגופים השונים יקבלו את החשיפה המקסימלית. יותר מכך, האתרים צריכים להיות בנויים בצורה הנכונה, כדי שהחשיפה לא תהיה חד פעמית ותפחת עם הזמן, אלא תהיה רציפה ואף תגדל ככל שהזמן עובר.

בניית אתרים נכונה מתחילה בעיצוב, שכולל תמונות ותוכן. עיצוב אתרים יכול להיעשות בכמה דרכים ובשפות תכנות שונות, וכל אחת משפיעה על החשיפה שהאתר יקבל. למשל, אם האתר ייבנה אך ורק על בסיס flash, האתר לא יקבל מספיק חשיפה במנוע החיפוש של גוגל. מצד שני, אתר שבנוי אך ורק על בסיס html לא יהיה מעניין ודינאמי מספיק.

עיצוב אתרים למעשה מתייחס לא רק למראה של האתר, שחשוב לא פחות, אלא גם לתוכן שבו ולדרך שבה הוא מוטמע בתוך האתר. התוכן מתייחס כמובן לטקסט הכתוב ולתמונות, ושניהם צריכים להיות עניינים ומסקרנים ובו זמנית גם לספק את המידע הנחוץ אודות העסק או הגוף שעומדים מאחורי האתר.

עיצוב אתרים הוא חשוב בפרט כשמדובר בעסקים, כולל עמותות שאינן למטרות רווח. בניית אתרים לעסקים ועמותות צריך להיעשות בצורה המקצועית ביותר כדי שהם יקבלו חשיפה גבוהה ויציבה, כי כלפיהם הגולשים לא יהיו סלחנים, בעוד שאם היה זה מישהו פרטי שבונה אתר לצורכי בלוג או טור אישי, למשל, הגולשים היו פחות ביקורתיים.

בניית אתרים לעסקים וגופים שונים צריכה יחס מיוחד עוד יותר כיוון שהאתרים של העסקים והגופים מהווים את הפנים שלהם, את כרטיס הביקור שלהם. ואם בעבר כרטיס הביקור, שהיה ה"פנים" היחידות של העסקים והגופים, השפיע על ההחלטה שלנו אם לבוא במגע איתם או לא, היום זהו אתר האינטרנט שלהם שמכריע על ההחלטה.

בניית אתרים לעסקים וגופים שונים דורשת זמן, שאותו צריך לחלק לשלב התכנון ושלב הבנייה עצמה, כאשר שלב התכנון הוא הקריטי מכל, כי תכנון נכון ימנע בעיות בהמשך ויקל על עבודת הבנייה.