עליה לתורה בכותל – חלק מרכזי בחגיגות גיל המצוות

כל שנה, אלפי ילדים מגיעים לגיל המצווה וצריכים לבחור באיזו דרך לחגוג את המאורע המרגש של חגיגות בר המצווה, בין אם זה ארוע גדול, או מסיבה לילדי הכיתה והחברים או מסע גדול לחו"ל.

במרבית המקרים, להורים של אותם ילדים, הדבר היותר עיקרי ויותר מרגש הוא העלייה לתורה ואותה הם רוצים לעשות בצורה המיוחדת מכולן והמרגשת ביותר.

בדיוק עבור אותם הורים, הוקמו לאחרונה מגוון של חברות המציעות לעזור עם הארגון של העלייה לתורה בדרך המקורית ביותר והכי מרגשת. הרבה חברות מציעות חיבור לשורשים וליהדות ומציעות לקחת את הילד ולעשות עליה לתורה בכותל בירושלים . בדרך כלל המעמד מאוד מרגש, הילד חווה לראשונה תפילה בנוכחות אנשים מבוגרים ומאמינים ביותר והטקס עצמו הופך להיות חגיגה והילולה עבור הילד ועבור ההורים שלו.

אפשרות אחרת יכולה להיות טיול בר מצווה בירושלים . בטיול הילד החוגג מעביר את היום בירושלים, בין האתרים העיקריים וההיסטוריים, מתחבר אל היהדות והשורשים שלו ובמהלך היום גם עושה את העלייה לתורה או יום למחרת . במשך הטיול המשפחתי הילד לומד על ההלכות, המנהגים והמצוות שהוא צריך לקיים לפי היהדות כשהוא מגיע לגיל מצווה ועבור בני המשפחה זה טיול מגבש ומרתק באופן מיוחד.

האפשרות הנוספת, שקשורה גם לבר מצווה אך לא רק, הינה הנחת תפילין בכותל . אנשים רבים מגיעים לכותל גם כאתר היסטורי ובמיוחד כאטרקציה עבורם ומתפללים באורח חופשי. בכותל נוכחים אנשי דת רבים ושונים שעוזרים לאותם הגברים, גם אלה שאינם בהכרח דתיים, להתחבר לשורשים של היהדות ולקיים את המצווה של הנחת תפילין בכותל , באופן ייחודי, מיוחד ומרגש.

לסיכום העניין, לא משנה באיזו דרך הילד עצמו רוצה לחגוג את בר המצווה שלו, בין אם באירוע גדול לכל המשפחה והחברים, בין אם במסיבה מקפיצה לחברים ותו לא באיזה מועדון ובין אם בטיול בחו"ל- העלייה לתורה חייבת להעשות באופן יוצא דופן, מרגש ומיוחד בשביל שייזכר לשנים ארוכות אחר כך.