פירוק רכבים – גם להיפטר מהמכונית וגם להרוויח כסף

מידי שנה בשנה נוספים אלפי רכבים לכבישי ישראל. לרוב קשה מאוד למכור את הרכבים הישנים ולעתים מחירו של התיקון גבוה יותר ממחיר הרכב. בגלל שכלי הרכב העתיקים גורמים לזיהום אוויר, רוצה משרד התחבורה להיפטר מהם ומסיבה זו מציע לבעלי הרכבים העתיקים שירות תחת השם פירוק רכבים.

פירוק רכבים – כל מה שצריך לדעת

1. קיים אמצעי להפסקת פעולתם של כלי רכב שעבר זמנם והוא פירוק רכבים. בעלי הרכבים יכולים להיפטר מהמכונית הישנה על ידי מכירת המכונית לתעשיית הברזל ואו לחלקי חילוף לרכבים אחרים. ע"י פירוק רכבים קיימת אופציה להעביר למיחזור חלקים שונים מהמכונית או להעביר אותם לתועלת תעשיית הברזל ובכך להגן על איכות הסביבה.

2. פירוק רכבים הוא תהליך קצר ולא מסובך. לאחר העברת האוטו לאתרים המיוחדים לצורך זה, נדרש להודיע למשרד הרישוי בעניין ביטול רישיון המכונית ולהעביר את הרכב לבעלות של בעליו של המגרש.

3. אחרי פירוק האוטו ע"י המתעסקים בנושא של פירוק רכבים משווקים החלקים של הברזל לתעשיות הברזל או שישנם חלקים אחרים מהרכב שניתן להעבירם שיפוץ ולאחר מכן לשווקם כחלקים משופצים. בשעה שהבעלים של האתר של רכבים לפירוק מבקש למכור את הרכב המפורק , הוא חייב להראות שהינו הבעליםשל המכונית ומשום כך מוטל על בעליו של הרכב לעשות העברת בעלות על הרכב על שמו של בעל המגרש.

4. קיימת בעיה חוקית למכור רכבים לפירוק שאין להם טסט היות ואין אפשרות לשנות את בעלותם ויש חשש שהמוכר יואשם במסחר בחלקים גנובים. ובגלל זה חייבים להגיע למשרד הרישוי לאחר מכירתו של הרכב ולהשאיר אצלם את הרישיונות של המכונית.

רכבים לפירוק – שומרים על הבטיחות בדרכים

1. בתעשיית הברזל מפיקים תועלת רבה ושימוש חוזר בחלקים המתכתיים של רכבים לפירוק. איכות הסביבה משתפרת וזיהום האוויר קטן באופן ניכר על ידי הפסקת תנועתם ופעולתם של רכבים לפירוק.

2. מחיר המחירון המצוי לא תקף לגבי רכבים לפירוק הנמכרים לחברות המתעסקות בענף. מחירם של רכבים לפירוק מעודכן מפעם לפעם באמצעותו של משרד התחבורה הקובע את המחירים. בתמורה שתקבלו עבור המכונית הישנה תוכלו לרכוש רכב יותר חדש שיהיה יותר בטוח יותר ויתרום לאיכות הסביבה.

קונה רכבים לפירוק – כמה שווה המכונית הישנה?

1. בכל מקום בארץ ישנם כאלה המתעסקים ברכישת רכבים לפירוק. עסק אשר רוכש רכבים לפירוק מוכרח להיות בעל רישיון מיוחד ממשרד התחבורה המאפשר לו להתעסק בנושא זה.

2. בעל עסק אשר קונה רכבים לפירוק צריך לתת תשלום במזומן לבעליו של הרכב הישן על פי המחירים שקבע משרד התחבורה. שלשת אלפים שקלים הוא המחיר הגדול ביותר המשולם עבור רכבים לפירוק.

3. בעל עסק אשר רוכש רכבים לפירוק משלם עשרה אחוזים ממחיר המחירון של הרכב. יש לפעמים. שמחירו של הרכב לפירוק מאוד נמוך, במצב כזה ייגרר הרכב על ידי בעליו של המגרש ומחירה של הגרירה ייחסך מכם.

כתיבת תגובה