Untitled

למה חשוב להוציא ויזה מתאימה לפני נסיעה לארצות הברית?

ארצות הברית ידועה בהקפדה ייתרה בתחום ההגירה, כל אדם שנתפס במדינה ללא ויזה, ללא ויזה לארה"ב בתוקף או מפר את תנאי הויזה שלו חשוף לסנקציות. לכן, חשוב מאוד לדאוג לויזה טרם כל נסיעה לארצות הברית, קצרה ככל שתהייה. הוצאת ויזה לארה ב היא תהליך פשוט יחסית ולא ארוך.

האם ניתן להיכנס לארה"ב ללא ויזה?

ארצות הברית לא מאפשרת לבעלי דרכון ישראלי כניסה לגבולותיה ללא ויזה. על כל אדם המבקש להיכנס לארצות הברית להחזיק בויזה רשמית בדרכונו, על הויזה להיות בתוקף. על מנת לקבל ויזה לארצות הברית , יש להגיש בקשה לשגרירות ארה"ב בה מפורטת מטרת הנסיעה, משך השהות בארה"ב ופרטים אישיים נוספים. לאחר קבלת הטפסים יקבע ראיון בשגרירות. רק לאחר הריאיון האישי יוחלט האם להעניק למבקש את הויזה.

מה ההבדל בין הויזות השונות?

ארצות הברית מנפיקה מספר ויזות שונות בהתאם למטרת הנסיעה, סוגי הויזות העיקריות הם:

  • ויזת תייר/עסקים – עבור תיירים המתכננים חופשה, נופש או ביקור קרובים, אנשי עסקים המגיעים לארצות הברית לפגישות, כנסים וועידות וכד'. הויזה זמנית ומאפשרת שהייה בארצות הברית ללא עבודה.
  • ויזת סטודנט – ויזה מיוחדת המאפשרת לימודים אקדמיים או מקצועיים, לימודים לתלמידי גן, יסודי ותיכון או חילופי סטודנטים ושליחת סטודנטים למגוון מטרות על ידי מוסדות לימוד לארה"ב.
  • ויזת עבודה – הרשויות בארצות הברית מעניקות ויזות עבודה במשורה, הויזות מיועדות למטרות מאוד ספציפיות כגון מתן שירותי דת, ויזות לעובדי שגירויות ישראליות, לנותני שירות בחברות תעופה וספות, לאמנים ובדרנים וכד'.

סוגים נוספים של ויזות קבועות יותר הם ויזות לבני זוג של בעלי אזרחות אמריקאית, דיפלומטים וכמובן אשרת שהייה כללית לכל החיים – הגרין קארד.

מה קורה במידה והויזה שלי אינה מתאימה?

מחלקת ההגירה בארצות הברית נחשבת למחמירה כלפי מי שמפר את תנאי הויזה שלו. במידה ונמצאתם מפרים את התנאים שהוכתבו על ידי הרשויות, למשל עבודה עם ויזת תייר, העונש הוא גירוש מידי אל מדינת המוצא. בנוסף, הדרכון של המפר ייחתם בחותמת 'דיפורטי' המציינת את גירושו מהמדינה. חותמת זו לא ניתנת להסרה ובעל הדרכון לא יוכל להיכנס לארצות הברית, לרוב למשך כל חייו.

כתיבת תגובה