היתרונות של חתימה על הסכם ממון

הסכם ממון

זוגות רבים חותמים על הסכם ממון אשר מאגד את כל המידע לגבי רכושם וממונם טרם הנישואין. ברוב המקרים אחד מבני הזוג מבקש מבן הזוג השני לחתום על המסמך, לאור חוסנו הפיננסי. יש מקרים שהתהליך עובר באופן חלק אך גם קיימים מקרים שבהם הצד השני אינו מעוניין לחתום והדבר יוצר מחלוקות מהותיות שלעיתים גם גורמות לקרע ולפרידה. הבסיס הנכון לנושא זה הוא קבלת הסבר מקצועי מעורך הדין שהכין את הסכם הממון לגבי כל אחד מסעיפיו, היבטיו והשלכותיו. לאחר קבלת ההסברים הלוגיים, ההתנגדות יורדת ברובה, או בחלקה והדרך לחתימה היא קצרה יותר.

כאשר עורך הדין מסביר את המניעים המקצועיים להכנתו של הסכם ממון הדברים נראים אחרת ולכן אפשר ללבן כל נושא קטן כגדול ולהגיע להבנות. מהותו של ההסכם הוא כאשר קיים פער ממוני בין ערכו של הרכוש של אחד מבני הזוג לעומת הצד השני. יש מקרים שבהם לאחד מהם יש דירה, מכונית וסכום כסף נכבד בחשבון הבנק ולאחר אין כל רכוש או ממון, או שיש לו רכוש וממון בעלי ערכים כספיים נמוכים יותר. המטרה היא לעגן את הרכוש אשר כל אחד הביא אתו למוסד הנישואין ולהתייחס אליו בנפרד וללא קשר לכספים ולרכוש שיצברו בני הזוג בשנות הנישואין שלהם.

הימצאותו של הסכם ממון למקרה של גירושין

אם חלילה הנישואין יעלו על שרטון, פותחים את הסכם ממון ובו נרשם מראש כיצד להתנהל בנושאים הפיננסיים הן לגבי הרכוש המשותף והן לגבי הרכוש שנצבר טרם החתונה.

אף אחד לא רוצה להגיע לגירושין אך ברור לכל אדם שברגעים הללו יהיו סכסוכים ולא יהיה אפשר להגיע להסכמות. לכן הדרך הנכונה היא לחשוב על כך מראש, להגיע להבנות בדרך הגונה והגיונית ובמידת הצורך, יהיה תוקף לאופציה של הסכם ממון חתום.

חתימה על הסכם ממון לקראת פרק ב'

בני זוג שעבור אחד מהם או עבור שניהם זהו פרק ב', צברו רכוש ונכסים בשנים האחרונות ולכן נושא זה חייב להירשם באופן מפורט ומסודר. ברוב המקרים מעורבים בנישואין החדשים גם ילדים שנולדו לכל אחד מבני הזוג בפרק א' ולכן הדבר הופך להיות מורכב וסבוך.

כאשר האהבה היא גדולה ובני הזוג אמורים להינשא בקרוב, הדברים מתקבלים בדרך כלל ברוח טובה, עורך הדין מסביר את הדברים בדרך מקצועית, עונה על כל השאלות ולעיתים גם מוסיף הערות או סעיפים לבקשתו של אחד הצדדים.

לצערנו קיימים גם מקרים שבעקבות הדרישה לחתימה על הסכם ממון, הצד שערך רכושו הוא נמוך יותר מתנגד עקרונית לחתימה על ההסכם ולכן נוצרת סערה אמיתית ומשמעותית. לעיתים אחד הצדדים מוותר וחותם, או שהצד השני מוותר על הדרישה של החתימה על הסכם ממון. קרו גם מקרים שבני הזוג נפרדו למרות שכל הסידורים לחתונה היו מוכנים, אך הכול בוטל.

כתיבת תגובה