תרבות רכיבה על אופניים באירופה

רכיבה על אופניים

כל מי שטס לאירופה בעשרות השנים האחרונות נחשף לכמויות הגדולות של רוכבי האופניים שרוכבים עליהם בכל מקום בכל הערים ברחבי היבשת. עבור רבים מהם זהו כלי התחבורה העיקרי והם רוכבים עליו למקום העבודה, גם כשהם לובשים חליפה מחויטת, הן הגברים והן הנשים. הם נוסעים באמצעותם עד תחנת הרככת, מחנים אותם בחניוני הענק שמיועדים לאופניים ויוצאים לדרכם. תרבות רכיבה על אופניים באירופה הושרשה לאורך עשרות שנים ולכן הרשויות הכשירו מסלולי רכיבה יעודים רק עבורם בשוליים של הכבישים, כדי למנוע ככל האפשר תאונות דרכים בין רוכבי האופניים הרגילים לבין המכוניות הנעות בכבישים הסמוכים.

גם בישראל צמחה לא לאט תרבות רכיבה על אופניים והיא התעצמה משנה לשנה. בהתחלה רוכבי האופניים נעו במרכזי הערים ובפארקים. לאט לאט התרחבה התופעה והאופניים הפכו להיות כלי תחבורה עבור כושר גופני ובמקביל גם כלי תחבורה אידאלי עבור טיולי כביש, טיולי שטח, מסלולים אתגריים וגם תחרויות רכיבה בארץ ובעולם.

רכיבה על אופניים

קהילת רכיבה על אופניים

ספורט האופניים תפס גלים וכמות הרוכבים התעצמה באופן משמעותי ביותר בשנים האחרונות. עם הזמן נוצרו חבורות של רוכבים שנפגשים כמעט בכל יום שבת והם נהנים יחד מרכיבה במסלול שנקבע מראש. זו יכולה להיות נסיעה של כל הקבוצה זה לצד זה בכבישים עד ההגעה ליעד מסוים, או רכיבת שטח באמצעות רכיבה על אופניים המותאמות לשטח. כך הם רוכבים במעלה ההר, במדרון, בין עצים וסלעים עד שהם מגיעים לנקודת הסיום.

רכיבה כדרך חיים

אלו הן חוויות אקסטרים מאתגרות ביותר ומי שנכבש בקסמו של ספורט זה, כבר לא יכול להתנתק ממנו. המעורבות של הרוכב בטיולים השונים הופכת לדרך חיים. עם הזמן הוא מצרף אליו גם את בני משפחתו כדי שגם הם ייהנו מהדרך הייחודית לתור את הארץ לאורכה ולרוחבה וגם כדי להכיר את החברים האיכותיים בכל אחת מהקבוצות הללו.

נוסעים גם לטיולים בחו"ל עם האופניים

עם הזמן מארגנים החברים גם טיולים ייחודיים על אופניים בחו"ל. המארגנים מבצעים את כל התיאומים הנדרשים, אורזים את זוגות האופניים בדרכים מיוחדות והם עולים לבטן המטוס. הרוכבים מבצעים בחו"ל רכיבה יום יומית במקומות שרובם לא היו בהם וכך הם מגלים עולם קסום בכל אחת מהמדינות הללו.

אם הם היו מטיילים בכלי תחבורה אחרים כמו רכב שכור או אוטובוס בטיול מאורגן, הם לא היו נחשפים לנופים המרהיבים שכולם רואים תוך כדי מסע רכיבה על אופניים. בנוסף לכך כל קבוצה מתגבשת ויש להם הווי משותף וגאווה של יחידה עילית.

בטיולים המשותפים הן בארץ והן בחו"ל הם צוברים אין ספור חוויות ולכן עבורם החבורה הזו הופכת להיות המשפחה השנייה שלהם אשר גדלה מטיול לטיול, כיוון שבמקרים רבים המשתתפים מצרפים אליהם חברים שלהם שמתאימים באופן מופלא לחבורה הזו.

כתיבת תגובה