ככה בונים חנות וירטואלית למחשבים בצורה נכונה

בניית חנות וירטואלית למכירת מחשבים וסלולר באינטרנט

עד לפני שנים לא רבות, כל מי שהיה מעוניין לרכוש מחשב נייח או נייד, היה הולך אל אחת מהחנויות אשר ממוקמות בקניון, מרכז מסחרי או בכל מקום אחר, והיה בוחר לעצמו מחשב בהתאם למה שהוא רצה, היה צריך ועל פי התקציב שעמד לרשותו.

היום לעומת זאת, בדומה לאינספור מוצרים אחרים, יש לנו אפשרות לרכוש מחשבים ניידים ונייחים דרך האינטרנט ולקבל אותם במשלוח עד הבית או העסק. אנחנו לא צריכים לצאת מהבית בשביל זה, לא צריכים להטריח את עצמנו בנהיגה אל החנות ולא צריכים לבזבז זמן יקר על כל התהליך. בכל יום, בכל שעה, אנחנו יכולים להיכנס אל חנות וירטואלית שמציעה מחשבים למכירה ולהחליט מה ברצוננו לקנות.

מאחר וזה אפשרי ומאחר ולא מעט צרכנים בוחרים לרכוש בצורה כזו מחשבים, אזי שכל בית עסק אשר משווק מחשבים מסוגים שונים, יעשה נכון אם הוא יקים לעצמו חנות וירטואלית בעזרתה יוכל לשווק את המוצרים השונים הנמכרים בחנות פיזית שהוא מחזיק ברשותו. צריך לומר, ישנם מקרים בהם בתי עסק מסוימים החליטו לוותר על החזקת חנות פיזית ועברו לשווק את המוצרים שלהם אך ורק דרך האינטרנט. מה שמלמד עד כמה זה נוח, זול ואטרקטיבי, הן לבעל העסק והן לצרכן.

מה צריך לדעת לפני שבונים חנות וירטואלית למחשבים?

לפני שנסביר כיצד בונים חנות וירטואלית למחשבים, חשוב להדגיש, התהליך חייב לקחת בחשבון את כל הצרכים של הלקוחות, ולתת להם אפשרות לקבל את כל המידע הנדרש על כל אחד מהמוצרים אשר משווק בחנות. תהליכי החיפוש, בחירה ורכישה, חייבים להתבצע בקלות, פשטות ומהירות, לא פחות ואף יותר מהאופן בו זה מתבצע בחנות פרונטאלית.

מעבר לכך חשוב לציין שהשירות ללקוח בחנות וירטואלית, לא מתחיל ולא נגמר בכך שהוא יכול למצוא ולרכוש את המוצר הרלוונטי מבחינתו. השירות מתחיל בכך שהלקוח יכול תמיד לברר פרטים ולקבל מענה מצוות החנות, בין אם זה דרך צ'אט או בטלפון, וכן כמובן שהשירות נמשך גם אחרי שהרכישה מושלמת, בין אם זה במעקב אחרי המשלוח, עצם ביצוע המשלוח אליו וכן בשירות טכני שניתן אחרי שהמחשב נמצא ברשותו.

איך בוחנים חנות וירטואלית למחשבים?

אחד הכללים החשובים בבניית חנות וירטואלית באופן כללי ובפרט בתחום המחשוב, הוא לייצר מערכת חיפוש המבוססת על פרמטרים שונים, כך שהלקוח יוכל למצוא בצורה פשוטה את המוצר הרלוונטי עבורו. בתחום המחשבים, ניידים או נייחים, ישנם הרבה מאוד פרמטרים אשר מאפשרים למיין ולסווג את החיפוש ולהגיע אל המוצר הספציפי.

לכן, צריך לבנות מערכת המקוטלגת על פי פרמטרים שונים, רבים ככל שניתן. למשל, חברה ודגם, גודל מסך, זיכרון מערכת, סוג מעבד, סוג מערכת הפעלה ועוד. ככל שהמיון יהיה מדויק יותר והמערכת תאפשר חיפושים על בסיס פרמטרים רבים יותר, הרי יהיה קל יותר ללקוח למצוא את מה שהוא רוצה.

עוד נקודה שחשוב לציין, צריך לאפשר ללקוח לחפש מוצרים גם על בסיס מחיר. כלומר, במקום שהוא יחפש מוצרים באופן כללי, יש לאפשר לו לקבוע טווח מחירים ואז יהיה לו הרבה יותר קל למצוא מחשב בגבולות התקציב שלו.

כלל נוסף חשוב בבניית חנות וירטואלית למחשבים הוא סוג ואיכות המידע המסופק על כל מוצר. המפרט הטכני הוא אחד הדברים החשובים ביותר ללקוח שמחפש מחשב לרכישה או כל מוצר היקפי רלוונטי. חשוב לספק לו את המפרט המלא, בין אם זה בהקשר של מידות, משקל, זיכרון וכדומה ובין אם זה מבחינת סוג ורמת ביצועים. כך הוא ידע בדיוק מה עומד לפני ומה נכון בשבילו לקנות.

כלל אחר מתייחס לאפשרות השוואה בין מוצרים. זה לא מספיק רק להציג בפני הלקוחות אופציה כזו או אחרת, אלא יש לאפשר להם להשוות ביניהם. צריך לקבוע כמה מוצרים אפשר לבחור, לרוב זה נע בין 3 ל-5, וביניהם ניתן לבצע השוואה. חשוב להדגיש, ההשוואה צריכה להיות בין מוצרים דומים ולא בין מוצרים שונים.

דבר אחרון שחשוב להזכיר, חנות וירטואלית למחשבים צריכה להכיל לא רק טקסט אלא גם תמונות. רצוי מאוד שאלו יהיו תמונות של מוצרים מזוויות שונות, בשביל שהלקוח יוכל להתרשם מהמוצר מכל זווית אפשרית.

כתיבת תגובה