מתנות סוף שנה

כמדי שנה, מגיע סוף שנה, אשר לו ממתינים בכיליון עיניים אף הילדים והן המורים. בכולם אוחזת ההתרגשות, אבל מי שנושא בלחץ האמתי הוא ועדי ההורים והגננות. שניהם כאחד מעוניינים כל שנה לחדש, להיות יותר מקוריים, לחשוב באופן הכי יצירתי – ועם יד על הלב, מדובר על משימה כלל לא פשוטה. הצורך שלהם להעניק מתנות מיוחדות לילדים נובע מהרצון שהילדים יקבלו מתנות שמהוות מעין חותם, דקה לפני צאתם לחופש הגדול. גם הילדים בגן ובכיתות א' מרגישים צורך להעניק מתנות למחנכים שלהם, שעבדו כה קשה ללמד, לחנך ולהנחיל להם ערכים. בכל שנה ועדי ההורים, המחנכים והילדים ניצבים בפני הדילמות – מה נקנה כמתנה השנה? ולמען כולם, נעשה במאמר זה סדר בדברים.

מה הם הקריטריונים שיובילו לרכישה של ועדי הורים, המורים והגננות של מתנות סוף שנה?

חיפוש קצר או ביקור תכוף בחנויות של מתנות סוף שנה, יגלו לפניכם עולם ומלואו. בעוד נציגי ועדי ההורים, המורים והגננות מרגישים שהם עומדים בפני שוקת שבורה, החלטנו לסייע לכולם ולהביא בפניכם את הקריטריונים החשובים ביותר –

  1. בין אם אתם מעוניינים להעניק מתנות סוף שנה לילדים בכיתה א' או לילדים בגן, מומלץ שתשקלו קודם כל לצלם תמונות איכותיות של כל הילדים. כי אז, כל מתנה שתבחרו, אשר תצמידו אליה תמונה יפהפייה של הילד/ה תהפוך מיד למתנה מדהימה. 
  2. קניית המתנה לסוף השנה קשורה לזמינות שלה – כיום כולם נוטים לרכוש מתנות בצורה מקוונת. אין בכך כל רע, כמובן. יש רק בעיה שמקורה בחוסר וודאות. לא תמיד הגודל, הצבע או לחלופין האיכות של המתנות באמת לפי מה שרואים באתרים. אז, וועדי עובדים, גננות ומורים יקרים – לפעמים עדיף ללכת על הגישה המסורתית ולקנות מתנות לסוף שנה דרך החנויות הרגילות. הדבר אומנם כרוך קצת בעבודת רגליים, אבל זה בהחלט מומלץ. 
  3. באם אתם חפצים לבחור, בתור ועדי הורים, מתנות לסיום שנה עבור ילדי גן חובה או ילדי כיתה א', אפשרי שתלכו על הרעיון של מתנות עם אמירות הילדים, כגון – ידיעת החלומות שלהם, והדפסה שלהם, בצירוף עם משפט חכם ועמוק על גבי המתנה.
  4. במידה ועסקינן על ילדים בגילאי גן וכיתה א' – כי אז מורים וגננות כדאי לכם ללכת על מתנות בקונספט של שמות, ביחד עם ציור שהילדים ציירו מבעוד מועד. כמו לדוגמה – ספרון, שעל גבי הכריכה מופיע שם הילד, או פזל עם אותו עקרון וכיוצא בזאת. 
  5. כאשר ועדי הורים תרים אחר מתנה לסוף השנה עליהם לבדוק היטב את הניסיון של הספקים – כידוע, ניסיון בכל תחום מהווה יתרון גדול, כך גם בתחום מתנות. 
  6. עלות המתנות – כמו בכל רכישה, אף ברכישה של מתנות לסוף השנה, ועדי הורים, מורים וגננות נדרשים לקחת בחשבון את נושא המחיר. קודם כל, אל תחליטו ישר, עם המפגש הראשוני עם ספק זה או אחר. כדאי שתערכו השוואת מחירים בין כל מיני ספקים, עד שתמצאו את המחיר הכי שפוי. בנוסף לכך, באם תשכילו להזמין מתנות מבעוד מועד, תקבלו הנחה, לעומת אם תזמינו מתנות ברגע האחרון. ידוע כי שככל שקונים יותר מוצרים, העלות פר מוצר יורדת. בחנו אלמנט זה היטב. 
  7. המלצות, רבותיי, המלצות – הרבה לפני שתגיעו להחלטה, כדאי שתשיגו חוות דעת של לקוחות מהעבר – מדובר באינפורמציה ממש חשובה לקבלת החלטה. 

השיקול ברכישת מתנות סוף שנה לגנים צריך להתבטא במתנה שינצרו את זכרה לתמיד

כאשר ועד ההורים והגננות מעוניינים לרכוש מתנות סוף שנה לגנים, צריך לנבוע ממטרות פנימיות, לרבות – נתינה ללא תנאים, הרצון להעלות חיוך בקרב הילדים, עדות למסירות ולאהבה. קיימות שתי אפשרויות מדי שנה שמסתיימת – האחת, הילדים בגן ממשיכים להגיע גם בשנה הבאה; השניה, הילדים בגן עוזבים ועולים לכיתה א'. כל השנה צפיתם בצמיחה ובהתפתחות שלהם, וחשוב לכם להביע את סיפוקכם על ידי הענקת מתנות שינצרו את זכרן לתמיד. על כן, בוודאי תסכימו עמנו שהכי כדאי לקנות לילדים מתנות אישיות, שבעטיין תתפסו שתי ציפורים על העץ – אף תיהנו מהתגובה של הילדים השמחה, והן תיהנו מתחושה של נתינה אין סופית.

מה הערך המוסף של מתנות סוף שנה לגנים?

אם נודה על האמת, קטנים כגדולים אוהבים לקבל מתנות. וכאשר ועד ההורים מתכנן את תהליך רכישת המתנות הוא צריך לשים לנגד עיניו את הערך המוסף שלהן. על מנת ליישם זאת, רצוי שוועד ההורים ימצא מתנות סוף שנה לגנים שיש בהן מכדי שבירת הקרח, תוך כדי העברת התחושה לצוות החינוך כי חוץ מהתפקיד החשוב שלהם, שעבורו הם מקבלים שכר, כולם מעריכים אותם ומוקירים אותם. לכן אפשרי לבחור במתנות שמתכתבות עם חשיבה מחוץ לקופסה. כל מה שלמעשה לא קיים בגן, כמו לדוגמה – אלמנטים שקשורים לקדמה, לטיול או לבילוי. כל מה שישדר תחושה לגננות כי אינכם חושבים עליהן רק כגננות, יספק ערך מוסף למתנות.

כיצד ניתן להביע באמצעות מתנות סוף שנה לכיתה א' את ההערכה ואת ההוקרה?

אם תנברו קצת בזיכרונות שלכם, תגלו כי תחילת הלימודים, בכיתה א', לא הייתה פשוטה, בכל אופן לרובכם. מי שהקל על ההסתגלות שלכם היה הצוות החינוכי. הוא ניצב ליד התלמידים במשך כל שנת הלימודים, תוך כדי כך שהוא פעל ללא לאות, דאג לכל הרצונות והמאוויים, והיה בקשר קבוע עם הורי התלמידים. נשמע טוב? בהחלט. וזאת הסיבה שיש לתגמל אותו. ואיזה עיתוי יותר טוב מאשר סיום הלימודים? תום שנת כיתה א' הוא הרגע הנכון להביע בעזרת מתנות סוף שנה לכיתה א' עד כמה אתם מוקירים את פועלם, עשייתם, ואהבתם לילדכם. תמיד נשאלת השאלה בידי ועד ההורים – מה נקנה עכשיו לצוות החינוכי, איך נהיה מקוריים ונועזים יותר מבשנה שעברה? איך נעביר נכונה את המסר וההערכה שלנו כלפיהם? אפשר בהחלט לרכוש מתנות שמתאימות לעונה, לרבות – ציוד קמפינג, מארז פירות העונה, ערכה לפיקניק. וכן מתנה אישית יותר, כגון – תיק, עט עם הדגשה, וכיוצא בכך.

כתיבת תגובה