פארקור – אומנות תנועה מתקדמת

בשנים האחרונות בישראל נחשפנו להרבה חוגים המציעים אומנויות תנועה שונות, כמו טאי צ'י, קפוארה (המוכרות יותר) וגם כאלה פחות מוכרות כמו קיטאידו, פארקור ופריראן (freerun). אנחנו נתמקד באומנות התנועה שהרשימה אותנו יותר מכל – הפארקור. 

אז מה זה בעצם אומנות התנועה פארקור?

הפארקור הומצא בתחילת המאה ה-20 על ידי חייל צרפתי. המטרה הייתה להגיע מנקודה אחת לנקודה שניה בצורה המהירה ביותר. הוא בחר לפתח את השיטה על מנת לצלוח את מסלול המכשולים בצורה הטובה ביותר בצוות.

כמובן שמאז אומנות הפארקור התפתחה והתחלקה לשני זרמים: 

  • פארקור – כמו במקור, המטרה היא להגיע מנקודה אחת לנקודה אחרת בצורה המהירה ביותר. כל זאת תוך כדי מעבר מכשולים שונים כמו חומות, קפיצה בין גגות ועוד.
  • Freerun – בזרם זה המטרה הינה אותה מטרה, להגיע מנקודה אחת לנקודה אחרת. אך ההבדל שכאן ינסו המתאמנים להגיע בצורה היפה ויצירתית ביותר. בתחרויות תוכלו לראות מעבר מכשולים בסלטות שונות ותרגילים נוספים שבדרך כלל רואים בסרטי פעולה.

למה מומלץ להתאמן בפארקור?

לפארקור יש הרבה מאוד יתרונות, החל מיתרונות פיזיים כמו שיפור מהירות, חיזוק הגוף, שיפור מהירות תגובה ועד יתרונות מנטליים כמו שחרור לחצים ושינוי בדרך בה מסתכלים על העולם.

היתרונות הפיזיים די ברורים לכל אחד. אבל הרבה שואלים למה בחרתי להתאמן בפארקור ולא בריצה, אשר נחשבת לספורט יותר בטוח. הפארקור לעומת ריצה משלב הרבה מאוד שרירים בכל אימון. כאשר אתה רץ אתה עובד על הרבה שרירים אבל בפארקור כאשר משלבים קפיצות, מעבר מכשול עם הידיים וריצה על משטח צר – עובדים על שרירים נוספים ואף על אותם שרירים בדרכים נוספות. 

בנוסף, מבחינת בטיחות, ריצה אולי ספורט יותר בטוח אבל כמו בכל ספורט גם בריצה יש סכנה לפציעות. כך גם פארקור, אבל אם תעשו את התרגילים בצורה נכונה ולא תרוצו לעשות תרגילים מתקדמים ישר על ההתחלה הסיכוי שתפצעו נמוך מאוד (מאז שהתחלתי להתאמן בפארקור לא נפצעתי, בזכות זה שהקשבתי למדריך ולא חיפשתי לעשות תרגילי יוטיוב).

היתרונות המנטליים קצת יותר קשים להסבר אבל אימון פארקור אחרי יום עבודה זה התחושה הכי משחררת שיש. 

השינוי במחשבה הוא משהו שקשה יותר להסביר, אבל ננסה. האם אתם זוכרים שהייתם ילדים והייתם רואים שורת אבנים ומנסים לקפוץ בין אחת לשניה? כילד רואים בזה סוג של מכשול, אז גם בפארקור זה קורה (כנראה שהאבנים יהיו גדולות יותר והרווחים גם). 

אז איך מתחילים להתאמן בפארקור?

אתם יכולים להתחיל להתאמן עם קבוצה מסודרת באיזורכם או אפילו עם קבוצת חברים. ישנה קהילת פארקור בארץ אשר גדלה בכל יום. 

הדבר העיקרי שאינו מומלץ הוא לנסות לחפש ביוטיוב תרגילים ולעשות אותם בלי להכיר. חלק מהתרגילים נראים ממש פשוטים אבל דורשים טכניקה מאוד גבוהה.

תוכלו למצוא גם הרבה אנשים שעושים פארקור ומעלים לאינסטגרם. אנשים כאלה שמגיעים מקהילת הפארקור יעזרו לכם בשמחה למצוא מאמן או קבוצה לידכם. החשבון פארקור שאני הכי אוהב בארץ הוא ng_parkour, תראו את הסרטונים ותבינו לבד.

כתיבת תגובה