אומנות פלסטית למבוגרים

הדבר בא לידי ביטוי ביצירות מופלאות כמו הפסל "דוד" של מיכאלאנג'לו, ציורים של ילדים בגיל 4 ויצירות של קשישים בסדנת יצירה בבית האבות. תחת הקטגוריה אומנות אפשר להכיל מגוון עצום של תחומים ויצירות. האומנות הפלסטית מתייחסת לעבודות פיסול בחימר, עבודה עם מתכת, ציור ושאר יצירות שמורכבות מחומרים קיימים או שילוב של מספר טכניקות.

אומנות פלסטית – כל אחד יכול

בגן הילדים כולם נהנים לשחק בפלסטלינה, צבעי געש או ציור. עם השנים, מעטים ממשיכים לעסוק ביצירה ואומנות, רוב המבוגרים מזניחים את התחום ושוכחים את חדוות היצירה. למרות זאת, תשמחו לגלות כי הדחף ליצור והיכולת קיימים בכל אדם. תרפיסטים ממליצים למבוגרים בשלבים שונים של חייהם לפנות ליצירה במטרה למצוא מרגוע או פורקן. התעסקות באומנות פלסטית מומלצת בשלבים בהם האדם מתמודד עם מתחים או מחפש תחומי עניין חדשים. היצירה מביאה עמה המון סיפוק ותחושות של גאווה עצמית.

אומנות פלסטית מוכיחה לבני האדם כי כל אחד יכול להיות אומן. כמובן שלא כל יציאה תוצג במוזיאון או תזכה להערכת הציבור, אך אין הדבר אומר שלא תיהנו ליצור אותה. חדוות היצירה מעשירה את חיי המבוגרים ומגלה בפניהם עולם חדש ומלא בעניין. נדגיש גם כי עיסוק באומנות מפתח את כישורי המחשבה ומוטוריקה עדינה. כישורי יצירה דורשים אימון רב, ללא תרגול גם ציירים מוכשרים יאבדו באופן זמני חלק מהיכולות שלהם. גם אם עד היום חשבתם כי אין בכל כל כישרון יצירה, אין זה אומר שלא תוכלו לנסות וגם מאוד ליהנות מהתהליך והתוצאות.

איזה חוג אומנות פלסטית מתאים לי?

כולנו מחפשים חוויות חדשות ומסגרות בהן נוכל להכיר אנשים חדשים ולהתפתח הלאה. בתקופת הילדות, חוגים מהווים חלק בלתי נפרד מאורח החיים שלנו. בכל שנה ילדים משתתפים לפחות ב-2 חוגים. בגילאים מבוגרים יותר, העבודה, חיי המשפחה והדאגות, כבר לא מותירים זמן פנוי להעשרה ופיתוח אישי. רוב המבוגרים מסיימים את יום העבודה שלהם בכל יום בצפייה בטלוויזיה. חוג אומנות הוא הזדמנות מצוינת בעבורם לשבור את השגרה ולהעשיר את עולמם בהיכרויות חדשות.

כאשר בוחרים חוג אומנות פלסטית חשוב לבחון את מיקום מרכז הלימוד, שעות החוג, גילאי המשתתפים ורמת הלימוד. מיקום מרוחק שידרוש מכם נסיעה ארוכה בכל שבוע יקשה על ההתמדה. שעות לימוד לא נוחות שעלולות להתנגש עם שעות העבודה שלכם לא מומלצות גם כן. חבל יהיה להגיע אל החוג לחוצים וטרודים ישירות ממקום העבודה. קשה יהיה ליהנות בצורה כזאת. את גילאי המשתתפים בחוג כדאי לבחון בכדי לנבא את מידת ההתאמה שלכם למסגרת וכך גם רמת הלימוד. התאמה מקסימלית תסייע להיקלטות מהירה בקבוצה ויצירת קשרים חברתיים מהירים ומעשירים.

כתיבת תגובה