אחוזי נכות בזמן השירות הצבאי

ישנם טיפוסים גועליים המרשים לעצמם להתנהג באיזו דרך שהם רוצים בלי גבולות כלשהם. בצבא יש כמה אנשים שבגלל בטחון עצמי רב, ותכונות של גאווה ויוהרה שהתפתחו למימדים עצומים, מרגישים שהכוח מצוי בידיים שלהם, ומרשים לעצמם להתנהג לא יפה ולהתייחס באורח משפיל לאנשים שרק למראית עין נראים חלשים מהם. המתעלל מוצא בדך כלל את הנקודה החלשה בחייל זה או אחר ובגלל טקטיקה מתוחכמת ורשעית הוא מאלץ אותו לעשות פעולות אלו ואחרות בניגוד לרצונו. זה עלול להתרחש באזורים רבים בבסיס. לדוגמה, אם המתעלל דורש מחייל חלש שישלם עליו בקפיטריה באופן קבוע וגם מרשה לעצמו לקחת את העודף, ולהכריז זאת בפני כל החיילות כדי שיצחקו ויתפעלו בו זמנית.

התעללות נפשית באופן קבוע מסוגלת להביא את החייל למצב שיבוא יום והוא יצטרך להגיש תביעות נגד משרד הביטחון בגלל שלא הצליח לתפקד במהלך זמן רב בשל מחסומים רגשיים שנבנו אצלו בלב, עקב ההתעללויות הללו. אם אתה נחשף לאירועים כמו זה מהצד, אל תשתוק ואל תתעלם. נאמר כבר פעמים מרובות בעבר שהעולם ייהרס לא בגלל אלו שיהרסו אותו, כי אם בגלל מי שלא מונע את ההריסות הללו.

זה יהיה אפשרי עבורך למנוע מחייל להרגיש חסר בטחון בעל מחשבות אובדניות שייגרמו לו אחוזי נכות משרד הביטחון . אם יש לך את הכוח למנוע את ההתנהגויות שצויינו, תעשה מעשה ואל תשב בחיבוק ידיים. קיימים אנשים שאין בידם את הכוח לעצור את ההתעללויות האלו.

הערות פוגעניות מבוצעות בדרך כלל מול קבוצה גדולה של אנשים. המתעלל עלול להיות שקט כשהוא נמצא ליד החייל הסובל, אך כשישנם אירועים חברתיים רבים עם אוסף של בחורות יפות בסביבה, הוא מסוגל לשים על עצמו מסיכה ולתת לגיטימציה להתנהגות השפלה שלו.

המתעלל אף פעם לא יישא אחריות למעשיו ותמיד יאשים את הצד האחר, אפילו אם מדובר כאן במכות כלפי הצד הסובל. בדרך כלל למתעלל יהיה מה להגיד והחייל הסובל עוד יכול להבין שמגיע לו לקבל את היחס הזה, הפגיעות המילוליות והפיזיות באופן קבוע עד לידי מצב של קבלת אחוזי נכות באמצעות תביעות משרד הביטחון . אסור לסתום את הפה כשרואים מעשים מעין אלה בצבא. רצוי לערב קצינים כאשר צריך. זאת אינה הלשנה – כי אם דיווח.