איך לטפח גינה בלי הרבה זיעה

הרבה מכם שחיים בבית פרטי בטח יצרו חצר מאחורי הבית, לפני שהתחילה מודעות לעניין השימוש במים והתחילו החוקים המיוחדים של זמני וכמות השימוש במים. בטח לא חשבתם שתגיעו ליום אשר בו יקנסו אתכם כי אתם משקים את החצר הפרטית שלכם בשעות הכי חמות של היום (אחרי שהשכנים הלשינו עליכם).

אבל אין מה לעשות, החצר כבר ישנה וגם החוקים, ולכם יש 2 אופציות: האחת היא לתת לחצר להירקב ולהיהרס עד שלא תהיה עוד, והשנייה היא לטפח אותה לפי תוכנית מוגדרת. אנו ממליצים לכם לשמור על החצר ולטפח אותה כמה שניתן.

תוכנית הטיפוח של החצר שלכם אמורה לכלול מספר דברים:

אם אין לכם ידע וכוח להתעסק בדברים האלו או שבעיית החצר היא של ההורים הקשישים שלכם, איתור גנן במרכז היא העניין הראשון! כי הוא יהיה מסוגל לקושש עשבים שוטים בכל זמן שתרצו, והוא יעשה זאת בשמחה, כל עוד יקבל שכר הולם.

כדאי להעדיף גנן בירושלים לפי הניסיון שלו, אבל ברור שגם התשלום אשר הוא לוקח הוא חשוב. בהקשר של גננות, רצוי לא לשכוח שלא בכל המקרים מחיר זול מעיד על עבודה לא מושקעת, ולא בכל המקרים מחיר גבוה הוא סתם סחטנות.

לאחר שמצאתם גנן במודיעין והוא עשה את מלאכתו, רכשו ממנו חומרים בסיסיים ואיכותיים שניתן לתחזק איתם את התוצאות שהושגו, כמו דשן. אגב, החומרים האלו עשויים לפצות על העובדה שהחצר כבר לא תקבל מים כמו שהיא קיבלה בעבר. מלבד זאת, עכשיו כשהחצר נקייה ומסודרת, כל מה שאתם תאלצו לעשות זה לבדוק ולנקות אותה לפעמים, והעבודה תהיה פשוטה אם לא תזניחו את החצר לתקופה רבה.

עניין נוסף בתוכנית הטיפוח של החצר הוא לקנות ממטרות או טפטפות שפועלות באופן אוטומטי עם שעון. היות ורצוי להפעיל את המים בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות הערב החשוכות, ומשום שייתכן שלא נהיה ערים או בקרבת הבית בשעות האלו, האוטומציה של הממטרות והטפטפות היא מעולה, כי בדרך זו החצר לא תתייבש, לא הדשא ולא הצמחים שלכם, גם אם תהיו בחו"ל לשבוע או יותר מזה.

עוד עניין מהותי הוא נקיטת פעולות להברחת חיות שמזיקות לצמחים. נסו לבחון אופציה של הדברה שתרחיק את המזיקים האלה.