בדיקה ותיקון של מיזוג אוויר בבית

בקיץ אנחנו מתים מחום, וסומכים כל הזמן על מערכת מיזוג האוויר שיש לנו שתצנן אותנו. אולם המערכת הזאת גם עוזרת לנו בימי החורף, כשקר, ובמובן מסוים, היא קריטית עוד יותר בימים הסגריריים, מפני שחום של קיץ מעולם לא הרג מישהו, בעוד שימים שיש בהם קרה עשויים לעשות זאת, ואף עשו בעבר.

כדי שלא נקפא מקור, תרתי משמע, כדאי שנמצא טכנאי מזגנים שיבוא אלינו הביתה ויבדוק את מיזוג האוויר שלנו. גם באזורים שהם חמימים יותר מאחרים זה חיוני. לצורך העניין, תושבי המרכז, שסובלים מלחות גבוהה מרבית ימות השנה, צריכים טכנאי מזגנים בתל אביב שיבדוק את מערכת מיזוג האוויר שלהם ויתקן אותה על פי הצורך.

פעמים רבות אין כבר דבר להציל, ויש לרכוש מערכת מיזוג אוויר בתל אביב חדשה לגמרי. אכן זה עולה כסף – המערכת עצמה וההתקנה שלה – אך במקרים ספציפיים ההוצאה שווה לטווח הארוך, בעוד שתיקון שעולה כמה מאות שקלים יעזור רק לתקופה קצרה, שלאחריה המערכת תהיה זקוקה לעוד תיקון בעלות דומה.

אם כן, מיזוג אוויר במרכז ובאזורים נוספים הוא חשוב בעונה הקרה, כדי שנוכל לשמור על חום גוף ממוצע, וכדי שהקור לא יעשה אותנו חולים. אך יש עוד משהו חשוב, שגם יעזור לנו להגן על מערכת מיזוג האוויר לפרק זמן ארוך ואף יעזור לנו להוריד בהוצאות על חשמל- שמירה על טמפרטורה מותאמת לעונה.

בעוד שבקיץ אנו צריכים שהמזגן שלנו יעבוד על 25 מעלות, בימי החורף אנו צריכים שהוא יהיה מכוון ל 22 מעלות, ולא יותר. אומנם יהיה הרבה יותר נעים בתוך הבית אם נכוון את המזגן ל 25 מעלות בחורף, אך צריכת החשמל עולה, כי המזגן צריך יותר אנרגיה כדי לחמם את הבית, ובדרך זו הוא גם נשחק מהר יותר.

כדאי לומר כי מיזוג אוויר במרכז ואופן השימוש שלנו בו משפיע על הבריאות שלנו באופן ישיר. אם אנחנו נכוון את המזגן שלנו לטמפרטורות גבוהות לעונה, בכל פעם שניכנס אל הבית ונצא ממנו נחווה שינויים חריגים בטמפרטורות, ומשום כך הסיכויים שנחלה גבוהים בהרבה. מאידך, אם הטמפרטורות יהיו מכוונות על 22, ההבדל בין הטמפרטורות בתוך הבית לאלה שבחוץ לא יהיה גדול כל כך, ועדיין הבית ירגיש נעים.

וחזרה לעניין הבדיקה של המערכת. כדאי לבדוק את המערכת כל חצי שנה, לפני הקיץ ולפני החורף. כעת החורף בא, אז זה הזמן לבדוק את המערכות בבית. במידה והכל תיקני, אפשר להירגע. ובאשר למצבים שנמצאת בעיה, כמו שאמרנו, על פי חומרת המצב והעלויות לתיקון יש לבחון את האפשרות להרכיב מערכת חדשה.