איך לשמור על גדר הבמבוק

בנוסף ליופי ועמידותם הטבעיים, גדרות במבוק נעשו מאוד פופולאריים בין מוצרי גינה שונים מאחר והתחזוקה שלהם נמוכה ופשוטה לניקוי.

לפניכם מספר שלבים שיעזרו לכם לשמור על גדר הבמבוק שלכם לאורך זמן:

שלב 1

יש לבדוק לאורך כל גדר הבמבוק משני צידיו האם ישנם חרקים, או כל סימן אחר יוצא דופן. יש לשים לב במיוחד לבסיס הבמבוק, במידה והוא נוגע באדמה הסיכוי שלו להינזק הוא הגבוה ביותר מאחר ומצטברת לחות בשל הקרבה לצמחייה.

יש לוודא בעת ההתקנה שגדר הבמבוק רחוקה כ – 2 ס"מ מהאדמה.

שלב 2

אם גדר במבוק לא ניזוקה או זה עתה הותקנה הדרך הטובה ביותר לשמור על המצב ולהאריך את חייה של הגדר היא לאטום אותה.

לפני ביצוע תהליך זה יש לנקות את הגדר ביסודיות עם מברשת ולהניח לה להתייבש. גדר במבוק ניתן לנקות בקלות באמצעות מים חמים ואבקת כביסה.

יש להשתמש בצינור גינה לרסס כל לכלוך או פסולת שקיימת על גדר הבמבוק שלך.

יש ליצור תערובת של 1 ליטר מים חמים ו 1/4 כוס אבקת כביסה. אם הגדר שלך מכוסה עובש או טחב, יש להוסיף 1/2 כוס של אקונומיקה לתערובת כדי להרוג אותו ולהוריד את העובש, ייתכן שיהיה צורך לחזור על הפעולה יותר מפעם אחת.

לאחר הכנת התערובת יש לשפשף את הגדר עם התערובת באמצעות שיטת ניגוב מלמטה למעלה.

לאחר מכן יש לשטוף את הגדר בשני הצדדים, ולהקפיד להסיר את התערובת לחלוטין.

לבסוף יש לייבש את הגדר ולבדוק האם יש צורך בניקוי נוסף.

במידה ואתם רוצים להשתמש בחומר טבעי ומועיל לגדר יש אפשרות לבחור בשמן פשתן ולעבור על הגדר באמצעות מכחול, לאחר שהגדר מתייבשת יש לעבור עליה פעם נוספת.

שלב 3

עליך לבדוק אם גדר הבמבוק מחובר במתכת ואם כן לבדוק אם המתכת ניזוקה והחלידה ואם כן יש צורך להחליפה, במקרה זה יש לחתוך בזהירות את החוט הישן ולהחליפו בנירוסטה עמידה או חוט מצופה. במקרה של נזק קל לחוט המתכת יש לשפשף את המקום עם מברשת פלדה ולאחר מכן לטפל במתכת עם ספריי שימון.

לבסוף אחרי ששמרתם על הבמבוק לאורך זמן תמיד תוכלו לצבוע את מוטות או גלילי הבמבוק בכל שמן מתאים לעץ, יש לצבוע רק לאחר חצי שנה של התבלות הבמבוק מאחר ולבמבוק יש שכבת הגנה טבעית העשויה מדונג. ניתן לצבוע במברשת או בהתזה. מוטות במבוק עבים ניתן ללטש ליטוש קל לפני צביעתם בשמן, לספיגה טובה יותר.

כתיבת תגובה