קמין עץ רגיל בהשוואה אל קמין עץ קטליטי

קמין עץ רגיל בהשוואה אל קמין עץ קטליטי

אנו רגילים לווסת את טמפרטורת בית המגורים בתקופת הקיץ הלוהטים ע"י מזגן חזק ואיכותי, אולם דבר שעובד מעולה בקיץ כלל לא כל כך רלבנטי לחורף בישראל ויותר ויותר בתי אב מעדיפות לחמם את ביתם על ידי שימוש ב קמין עץ יקרתי. הקמין הינו גוף ש מפיק חום רגיל כמעט לכל רחבי הדירה ע"י שריפת עץ. כתוצאה מכך לא נגרמת התחושה של היובש והמחנק המורגשת בזמן השימוש במזגן המופעל במצב חום. ומלבד לחום הטבעי, קמין העשוי בעץ איכותי מהווה אלמנט אופנתי מרכזי בביתכם ונותן לנכס אופי קלאסי ומשפחתי. ישנם 2 מינים של קמיני עץ- קמין עץ פשוט והקמין הקטליטי. על ההבדלים ביניהם נעמוד במאמר הקצר שלפניכם.

קמין רגיל (non-catalytic)
קמין עץ רגיל משתמש בגזעי עץ בתור יסוד בערה ולמעשה מייצג את הדרך הקדומה ביותר בה היו רגילים אנשים לחמם את בתיהם. השימוש בקמין הרגיל יוצא לדרך בהבערה ראשונית של גזעי העץ ע"י חומר בערה אפקטיבי (במצב מוצק גרידא). הקמין בנוי בשיטה כזאת כך שהוא מקבל חמצן מ-2 פתחי אוויר מרכזיים – תחתית הקמין ומפתח צר בחלון שנמצא בחזית. תהליך הבערה ההתחלתי דוחף את החמצן לזרום לאיזור הקמין וללבות את אותה האש כאשר העשן ותוצרי פליטת השריפה הנותרים עולים ועולים כלפי מעלה ונפלטים דרך הארובה. כל קמין עץ כולל ווסת ש תפקידו הוא למעשה לאפשר לנו שליטה על הכמות של האוויר הנכנסת לקמין, בעת ש יותר אוויר שווה בערה חזקה יותר וחום רב יותר. קמין העץ הבסיסי נוח לתפעול, הוא לא יקר, הוא לא מחייב כמעט טיפול והינו מאופיין במראה מרהיב של להבות האש, מרכיב בלתי נפרד מחוויית השימוש בו.

קמין העץ הקטליטי
קמין עץ מסוג זה מכיל קטליזטור ש תפקידו להנמיך אחר טמפרטורת העשן בתא נפרד ולהחזיר אותו חזרה לתא הבערה כך שהוא יכול ליצור חום נוסף מעשן ומחלקיקים אחרים. קמין העץ הקטליטי מצליח לבצע שימוש יעיל יותר עם חומר הגלם באופן זה שהבערה שלמה וחסכונית יותר ובמילים אחרות, ניתן להפיק יותר חום או לחילופין זמן פעולה ממושך יותר על אותה כמות עצים. סוג זה של קמין עץ הינו יקר מעט יותר, מחייב החלפה של קטליזטור מידי פעם אך הוא חסכוני הרבה יותר. קמין זה אפילו חסר את הלהבות המרצדות שכולנו אוהבים שכן תא הבערה כולל עשן הממסך את כל מראה העץ הנשרף.

כתיבת תגובה