איך מתבצע מסחר ב- CFD?

מסחר ב-CFD- מה זה בדיוק?

מסחר ב- CFD הוא כאמור מסחר בחוזי הפרשים. מדובר על מניות או ניירות ערך, מט"ח, מדדים וכדומה, הנמצאים במינוף. הסוחרים מקבלים ציטוטים המתייחסים לשערי קנייה ומכירה של אותן המניות, ולסוחר יש את האפשרות לסחור באתן המניות או אותם המדדים תוך שימוש בבטחונות שהערך שלהם נמוך יותר משוויה של העסקה. לכן נקרא מסחר זה חוזה הפרשים. הן הצד הקונה והן הצד המוכר קובעים מראש את ערכו העתידי של הנכס. מסחר ב- CFD מאפשר להקים חוזה הפרשים ויחד עם זאת משמעות הדבר היא כי הסוחר אינו בעלים של הסחורה והרווחים שהוא צובר עליה היא לאחר השקעה כספית, לרוב גם לא גבוהה במיוחד. ואז, כל מסחר במט"ח, ערך זהב שעלה או מניה שהתחזקה, כך גם עולה מחיר CFD שלהם, וגם אם אינכם בעלי מניות, צברתם רווחים נאים. מסחר ב- CFD פותח את האפשרות לא להחזיק פיסית במניה, אולם עדיין להרוויח עליה כסף.

האם כדאי לבצע מסחר ב- CFD?

בניגוד לחוזים קבועים, בהם יש לסוחר בעלות מלאה על מניה, סחורה או מדד, מסחר ב- CFD מאפשר לסוחר לסחור מבלי שיהיה בעליה של המניה וכדומה. באופן כזה הוא כנה רק מהפרשי החוזים שהם ההפרשים הנוצרים בים המכירה והקנייה של אותה המניה. היתרון הבולט הוא כי באפשרותם לסחור בכלים פיננסיים מגוונים מבלי שתצטרכו לשלם את מלוא שוויים. באופ כזה תוכלו לבחור לסחור גם בזהב, גם במניות, גם במדדים, גם במטבע חוץ וכדומה, ובמלי שהשקעתם ורכשתם את הנכס ממש אלא סחרתם רק על ההפרשים שלו. לכן רמת הסיכון היא קטנה בהרבה מאשר להיות בעליה הממשי של המניה, וגם הרווחים והדיבידנדים הם מן הסתם שונים מאלו שמרוויחים בעלי המניות.

מסחר ב- CFD מתאים למי שמעוניין במסחר לטווח קצר, וליהנות מההפרשים הנובעים מהקנייה והמכירה של אותה המניה.

אפיקי השקעה נוספים

מסחר ב- CFD הוא אכן אפיק השקעה משתלם ופופולרי מאד, אולם אינו היחיד. באפשרותם לסוחר גם במט"ח באופן ישיר ולא באמצעות חוזי הפרשים. כלומר לרכוש את המטבע הזר, להיות בעליו ולמכור אותו בעת עליית ערכו. כיום קיימת מערכת מסחר עצמאי הנמצאת באינטרנט ומאפשרת לכם לעשות זאת לבדכם וללא עזרת יועץ השקעות או חבר בורסה. מערכת אלקטרונית בולטת היא dealbook 360 אשר מספקת את כל המידע הנדרש על מטבע חוץ, מתעדכנת און ליין 24/7, ומאפשרת מסחר במטבע זר באופן אמין , נוח וקל.

מערכת נוספת , interactive brokers, מאפשרת מסחר בבורסה העולמית, בעיקר זו האמריקנית, באמצעים ופלטפורמות המתקדמים והחדישים ביותר בתחום.

כתיבת תגובה