איך מתפתחות מחלות עור בגוף?

כאשר מדובר על ההתפתחות של מחלת עור בגוף האדם, חשוב להבין שלא מדובר על התפתחות אחידה. התחום של מחלות העור הוא תחום מגוון מאד, ולמעשה מדבור על מחלות שהן שונות מאד אחת מהשניה – למעט העובדה שכולן משפיעות על העור ועל השכבות השונות שלו. יש להבין שהעור הוא גם שכבת ההגנה הטובה והיעילה ביותר של הגוף – ובתור המגן הראשון, הוא גם הראשון לסבול מהתקפות שונות של מחלות ובעיות. אז מה איך מתפתחות מחלות שונות?

כמה גורמים שמפתחים מחלת עור

●       זיהום – מחלות זיהומיות הן גורם מוכר מאד שמוביל להתפתחות של מחלות עור. הדבר נובע לרוב מחשיפה לווירוס או לחיידק, אשר יוצרים זיהום שמשפיע על שכבת העור העליונה, ולעתים גם על שכבות עמוקות יותר. בין מחלות העור המוכרות אפשר לציין את הסקביאס, האדמת, החצב, אבעבועות הרוח, מחלת שושנה, הצלוליטיס (לא הצלוליט!) ועוד. לרוב מחלות אלו אינן קטלניות, וניתן גם למנוע אותן מראש.

●       סרטן העור – כשמדובר על סרטן העור, הרי שזו לא מחלת עור קלאסית. סרטן העור נגרם כתוצאה משינוי במבנה התאים של העור, לרוב עקב חשיפה מוגברת לקרני UV בקרני השמש, או נטייה גנטית לכך. גם דרכי הטיפול בסרטן העור הן שונות מהטיפול במחלות עור רגילות – ומדבור בעיקר על ניתוחים להסרת גידול או כימותרפיה.

●       מחלות עור אוטואימוניות – מחלות אלו נגרמות ממצב שבו העור מנסה לתקוף את תאי העור ומזהה אותם כגוף זר בטעות. מדובר על מחלות נדירות אך קטלניות כגון פמפיגוס, זאבת, ועוד. ניתן לטפל במחלות אלו בעיקר דרך טיפול תרופתי תומך, שימוש בסטרואידים, ועוד.

השפעות שונות על העור שלנו

העור אולי מרגיש לנו כמו מרכיב רגיש – אך יש לזכור שהוא גם מונע חדירה של מחלות שונות לתוך גוף שלנו. שמירה טובה על העור שלנו ובדיקות תקופתיות, יכולות גם למנוע את ההתפתחות של מחלות העור בעתיד.

כתיבת תגובה