ארה"ב והחלום האמריקאי

מי לא חולם על החלום האמריקאי? קשה לנו להגדיר בשתיים או שלוש מילים מהו בדיוק, אבל אנחנו יודעים שבסך הכל מדובר בעבודה נוחה יותר, כסף טוב יותר, ובסופו של דבר, איכות חיים גבוהה הרבה יותר מזו שיש לנו כאן בארץ. זו הסיבה שאנשים מזמינים טיסות לארה"ב לכיוון אחד בלבד, ועוזבים את הארץ. וברוב המקרים, זו הסיבה היחידה, אלם אם כן מתחתנים עם אמריקאים שלא מוכנים לגור בארץ.

אם גם אתם רוצים להזמין לכם טיסות לניו יורק בכיוון אחד, בתקווה שלא תצטרכו לחזור לעולם, יש כמה דברים שכדאי לכם לדעת ושיעזרו לכם להגשים את החלום האמריקאי שאתם משתוקקים לו כל כך.

קודם כל, כמו בכל מקום אחר, צריך לדעת את התנאים שבהם הולכים לחיות, ולא רק מבחינת הכסף והעבודה שיהיו לכם. לדוגמא, מזג האוויר- האם אתם תהיו מסוגלים להתמודד עם מזג אוויר בניו יורק או לוס אנג'לס (שתי הערים הגדולות, שאם כבר מהגרים לארה"ב, אז לגור בהן)? באופן עקרוני, מזג האוויר בשתי ערים אלה הוא נוח יחסית, לא שונה בהרבה מזה שכאן, אבל בערים אחרות, כמו שיקגו, המצב אחר (הרבה רוחות וסערות בחורף. לא סתם קוראים לה עיר הרוחות). בנוסף, בארצות הברית יש סיכוי גבוה יותר לטורנדו וסופות אחרות- דברים שאנחנו לא רגילים להם כאן בארץ.

דבר שני, אם אתם רוצים לממש את מלוא הפוטנציאל של ארצות הברית, חשוב שתשהו שם באופן חוקי, שזה אומר למצוא עבודה מסודרת, להסדיר את עניין הוויזה המתאימה לעבודה ולתקופת השהות ועוד, וכמובן, תצטרכו לשלם מיסים כמו כל אחד אחר (לידיעתכם, ביטוח לאומי אינו מסובסד בארה"ב כמו בארץ, כך שהתשלומים גבוהים הרבה יותר).

דבר שלישי, וגם הוא נכון בכל מקום אחר בעולם המערבי- יצירת קשרים. אם אתם רוצים להתקדם בעבודה שאתם אוהבים ולהרוויח בה משכורות יפות, עליכם ליצור קשרים. ייתכן ובהתחלה תצטרכו להתחיל מקטן, אבל אם יש לכם כריזמה ומוטיבציה, וכמובן שאיפות גדולות, אתם תוכלו להתחבר עם האנשים שמשפיעים, והם יובילו אתכם בדרך שאתם רוצים ללכת בה.