ביצוע שיפוץ בבית ירושלמי

חוקי הבנייה בירושלים מחייבים בעלי בתים לבצע שיפוץ שכולל את שימור המראה העתיק של האבנים הירושלמיות, שהפכו את העיר למיוחדת כל כך מבחינת בנייה. חוקי הבנייה האלו גורמים לכך שגם שיפוצים קטנים שמתבצעים בבית צריכים להיעשות על ידי קבלן שיפוצים בירושלים שמבין את ההגבלות והחוקים הקשורים לבנייה ירושלמית ויודע כיצד לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר כדי שהבירוקרטיה הירושלמית לא תרדוף אותנו לאחר השיפוץ. בין אם מדובר בשיפוץ מרפסת או בצביעת הבית, חשוב לדעת ששיפוץ חיצוני מחייב אישורים של העירייה וועדות הבנייה, בהתאם לסוג השיפוץ, זאת לפני שבכלל מתחילים לאתר את הקבלן המתאים.

מה צריך לדעת על שיפוצים בירושלים?

שיפוצים בירושלים הם כאמור חוויה די מפרכת עבור בעלי הדירות והבתים. אם מדובר בשיפוץ פנימי קטן אין כל הבדל משיפוץ בתים בתל אביב או בחיפה, אבל אם מדובר בשינוי חיצוני של הבית, כמו סגירת מרפסת, מדובר כמובן בתהליך בירוקרטי מפרך, שכולל כמו בכל מקום הגשת בקשה לסגירת מרפסת עם תוכנית מסודרת ותשלום אגרות לפי קביעת העירייה. כמו בכל מקום גם כאן העירייה מאשרת את התוכנית ומעבירה אותה לועדה לתכנון ובנייה שבודקת את התוכנית ומאשרת אותה לאחר תקופת זמן נקובה בחוק, בדרך כלל חודש ימים. ההבדל המהותי בין ירושלים לערים אחרות בהקשר הזה הוא החוקים לשימור המראה הירושלמי – בנייה חיצונית באבנים ירושלמיות לדוגמה. במידה ולא יתבצע שיפוץ תוך מחשבה על פרט זה, עלולים בעלי הדירות לספוג קנסות והגבלות אחרות.

מציאת קבלן מקצועי

המפתח לוודא שהשיפוץ שלנו הוא שיפוץ שנעשה לפי כל הכללים הוא למצוא איש מקצוע שמבצע עבודות שיפוצים בירושלים לפי כל הכללים שנדרשים על ידי העירייה והועדות. קבלן ירושלמי שמבצע עבודות שיפוצים בירושלים במשך שנים ומכיר את כל הכללים והחוקים יתן לנו תחושת ביטחון ויאפשר לנו לעבור את השיפוץ בהצלחה. לכן המפתח לכל שיפוץ בירושלים, בין אם מדובר בסגירת מרפסת או בשיפוץ חזית הבית, היא למצוא קבלן מקצועי, אמין ויעיל שמכיר את הבנייה הירושלמית, את חומרי הגלם הדרושים ואת הבעיות בבתים ירושלמים ישנים ויודע כיצד לבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר.