בית דפוס ומה שמסביב

בית דפוס הוא לא מוסד זר לרובינו אך בשנים האחרונות הצליח לבסס את מעמדו כך שכל אחד מאיתנו יכול לזכור את הפעם האחרונה בה נזקק להפקות דפוס. רובנו יכולים לבצע הפקות דפוס בעצמנו גם ללא עזרת בית דפוס על ידי המדפסות הביתיות והמחשבים רבי העוצמה המסוגלים לעצב כיד הדמיון אך כשמדובר בהפקות דפוס גדולות כמו הזמנה לחתונה, הזמנות לאירועים, הדפסה על קנבס או להבדיל מודעות אבל חלילה, אנו יודעים שבית דפוס הוא הכתובת להתמודדות.

לפני 500 שנים בערך המציא יוהן גוטנברג את הדפוס לראשונה בעזרת יצירת חותמת שבלונית אשר מסוגלת להדפיס את אותה האות שוב ושוב. הוא אמנם לא הצליח להקים בית דפוס להפקות דפוס בעזרתן אך בהחלט הייתה זו הסנונית הראשונה שהתוותה את הדרך לבאים אחריו. מכבש העיתונות לא איחר להגיע ועם יצירתו בבית דפוס קטן באירופה, בשורת העיתונות הגיעה לעולם. הפקות דפוס מעוצבות בעיתונים היומיים קידמו את התחום ובית דפוס הפך למוסד מוכר יותר.

שנים רבות חלפו מאז ובית דפוס מייצר היום יותר מעיתון שבלוני בשחור לבן. הפקות דפוס שנוצרות היום בבית דפוס ממוצע הן הפקות דפוס יצירתיות, בשלל צבעים וגדלים ועם גימורים כיד הדמיון הטובה. הפקות דפוס בבית דפוס מודרני יכולה לכלול מספר קטן של הדפסות או אלפי עותקים בהתאם לצורך הלקוח המגיע לבית דפוס. הגרפיקאי מעצב את בקשת הלוח, מבצע הפקת דפוס של יחידה אחת או שתיים, מציג ללקוח ולאחר אישורו של זה, חוזר הגרפיקאי לבית דפוס ומסיים את הפקות הדפוס לשביעות רצונו של הלקוח.

בהדפסות אדירות של אלפי עותקים משתמש כל בית דפוס בשיטת הפקות דפוס בשם דפוס אופסט. הפקות דפוס אלה כוללות 2 פלטות אשר מדפסיות כל אחת בתורה כך שאין מגע בין השתיים. הפקות דפוס אלה יוצאות איכותיות במיוחד ומייצרות אלפי עותקים בלוחות זמנים מינימליים על מנת שבית דפוס יוכל לעמוד בדרישות העבודה.

המדפסת ביתית המוכרת לנו מסוגלת לבצע הפקות דפוס לכמות קטנה של עבודות, על כן עלה הצורך עבוד בתי דפוס שייצרו עבודות דפוס של דפוס דיגיטלי עבור כמות גדולה של הדפסות. איכות ההדפסה הדיגיטלית גבוהה כשל הדפוס האופסט שהוצג קודם והוא מתאים יותר להפקות דפוס של כרטיסי ביקור, ברושורים וכד'.

 

כתיבת תגובה