בניה קלה: הפתרון הטוב ביותר לעיכובים וסיבוכים בבניה

התאוצה שקיבלה שיטת בניה קלה בשנים האחרונות, גבוהה מתמיד. לאחר פריצתה לשוק יותר ויותר אנשים מבקשים ליהנות משלל יתרונותיה ולחסוך לעצמם זמן יקר: סגירת מרפסת, בניית חדר או כל תוספת בניה אחרת, הפכו היום לנגישים ומשתלמים מתמיד.
בניה קלה כשמה כן היא: בניה מחומרים קלים לבניה. במקרים רבים המילה קלה מעוררת שאלות וספקות בכל הנוגע לחוזק ולבטיחות, אולם כאן ישנה טעות תפיסתית שלא פעם מבלבלת. בניה קלה מתייחסת כאמור אך ורק לחומרי הגלם עצמם (ולהרכבתם כמובן) ואין לה קשר ליסודות המבנה הכללי. ברוב המקרים, בניה קלה משלימה את החלל הריק שאינו מנוצל בשטח הכללי של הבית (כמו למשל תוספת בניה או סגירת מרפסות).
החומר המבוקש והאיכותי ביותר לבניה קלה הוא פאנל אלומיניום מבודד פוליסטרין, המבטיח חוזק ויציבות, לצד יכולת בידוד גבוהה ביותר. כידוע, חלונות אלומיניום או פרגולות אלומיניום נחשבים היום לחומרי הגלם האיכותיים ביותר בשוק, כך שבניה קלה משלבת את יתרונותיו של האלומיניום ובאה לספק את התשובה המהירה והנוחה ביותר לצרכן שמבקש לבנות.
בניה קלה: יתרונות ברורים גם בשטח
בניה קלאסית יכולה להוות סיוט לכל צרכן. מדובר בזמן עבודה יקר ובפרוצדורה והתנהלות מול מספר אנשי מקצוע שונים. לרוב החשמלאי אינו יכול להתחיל את העבודה כל עוד הטייח לא סיים את חלקו ולהיפך. התיאום הזה בין כלל בעלי המקצוע שמסתובבים פתאום בבית יכול להפוך את העבודה הפשוטה ביותר, כמו למשל סגירת מרפסות, לפעולה שנמשכת ימים רבים ואפילו למספר לא קטן של שבועות.
יתרון נוסף בשטח הוא הנושא הסביבתי. היות וב-בניה קלה, רוב העבודה מתבצעת בסדנת העבודה, הלקוח נהנה מזן תגובה קצר ביותר ומתהליך בניה שחוסך ממנו את הפיכת הבית הפרטי שלו לאתר בניה. שימו לב – ניתן לסיים תוספת חדר או סגירת מרפסת תוך 48 שעות בלבד מרגע תחילת העבודה. מיותר לציין כי שיטה זו חוסכת את כל הבלגן שנשאר אחרי בניה באמצעות בטון.
בניה קלה: הבידוד הטוב ביותר!
השימוש בפאנל אלומיניום מבודד פוליסטרין עבור בניה קלה מאפשר את יצירת הבידוד המושלם, מפני חום או קור. כך גם גגות מבודדים שבסיסם אלומיניום מבודד עשויים להיות פתרון איכותי לסגירת מרפסות בזמן קצר. רבים מבקשים היום לתחום את המרפסת וליהנות מהשטח הזה כחדר עבודה נעים ונוח או כפינת משחקים חדשה לילדים. בצורה כזו גם נהנים מבידוד איכותי לאורך שנים וגם מחסכון משמעותי בחשבון החשמל.
בכל הנוגע לשאלת הבטיחות חשוב להזכיר כי אלומיניום עמיד מפני חום, קור, אש ומים וכמובן אינו מחליד. יתרון נוסף הוא המשחק העיצובי: בניה קלה מאפשרת תכנון מדויק של חלל הבית, עד רמת המילימטר ועל כן היא נחשבת לקלה ונוחה מאוד לעיצוב ולתכנון מסגרת החיצונית של החדר, כמו גם החלל הפנימי שלו, לרבות יצירת נישות פנימיות, רמות גימור שונות וכדומה.
בניה קלה: הפרגולה החדשה שלי
כפי שציינו יתרונותיו הרבים של אלומיניום וחוזקו הרב הפכו אותו לחומר גלם חשוב בכל הנוגע לשיטת בניה קלה. אולם עד עכשיו דיברנו רק על תוך הבית (סגירת מרפסות, ניצול שטח או תוספת בניה). בכל הנוגע לשטחים חיצוניים (חצרות וגינות) פרגולות אלומיניום תופסות היום מקום חשוב בעולם הבניה.
ההתקנה הראשונה מהירה במיוחד והסכנות שמפני עץ או שחיקת החומר אינם קיימים כאשר מדברים על בניה קלה. תוסיפו לכל אלה את ההצללה הטובה ביותר ואת הבידוד עליו דיברנו ותקבלו את פינת החמד שתמיד חלמתם עליה.
בניה קלה: חושבים על הסביבה
לא בכדי רוב בעלי המקצוע שעוסקים היום בשיטת בניה קלה דואגים לציין כי בניה זו היא היעילה והטובה ביותר בכל הנוגע לאיכות הסביבה. השימוש הרב באלומיניום וניצל המקורות הטבעיים (שמש או משבי רוח) בשילוב המנצח עם חומר שתוחלת חייו ארוכה ושאינו פולט רעלים לאוויר מציירים תחת בניה קלה קו מסכם: בניה קלה היא ירוקה יותר, נקייה יותר ואינה מזהמת את הסביבה.

pr7

כתיבת תגובה