בניית דק עץ – כיצד לבחור בעל מקצוע ?

בשנים האחרונות ישראלים רבים מעדיפים להתגורר בפרברים, במקום בצפיפות המעיקה של העיר. המעבר לבית קרקע פרטי, רחוק מהשאון של העיר, נותן רמת חיים אחרת, טובה יותר לנו ולילדים שלנו.

המקום הכמעט ראשון שכולנו רצים לטפח ולשפץ הוא הגינה, הרי בעצם לשם כך עברנו לגור בבית קרקע, כדי שנוכל להנות מגינה יפה ומטופחת, בה הילדים יכולים לשחק בבטחה.

הדבר הראשון שבדרך כלל עולה לנו בראש, כשאנו חושבים על גינה יפה ומטופחת, זה משטח של דק עץ בחצר. דק עץ מעניק לגינה מראה אסתטי, מעוצב ויוקרתי, וללא ספק הופך את השהייה בגינה לפעילות מועדפת על בני המשפחה.

התחום של בניית דקים מעץ התפתח כל כך בשנים האחרונות, שישנם אין סוף עיצובים וסגנונות שונים, שקשה לבחור. ישנם בשוק המון בעלי מקצוע, שמציעים דקים בעיצובים מיוחדים ובמחירים שונים, כיצד נדע שאנו בוחרים בבעל המקצוע הנכון ?

כדי באמת למצוא בעל מקצוע אמין וטוב, חשוב להתחיל בכמה עקרונות בסיסיים.

קודם כל גבשו את הרעיון הכללי של הדק שלכם, הצורה שלו וסוג החומר. דקים לגינה ניתן לבנות מכמה סוגי עצים, במחירים שונים, שמושפעים מאיכות החומר. חשוב לדעת מה התקציב שלכם, ולברר לגבי סוגי העצים השונים וכך לגבש רעיון לגבי הדק שהכי מתאים לצרכים שלכם.

אחרי בדיקה של המגוון הרחב הקיים בשוק, פנו אל כמה בעלי מקצוע ונסו להתרשם מהמקצועיות שלהם. בקשו מהם רשימת לקוחות ממליצים, שאלו אותם על הכלים איתם הם עובדים. תהליך של בניית דק דורש שימוש בכלים מקצועיים, אשר משפיעים על איכות העבודה ועל המהירות שבה היא מתבצעת.

כדי לקבל הצעת מחיר קונקרטית, הקפידו לערוך פגישה במקום בו אמורה להתבצע העבודה, כדי שבעל המקצוע יוכל לבדוק את מוכנות השטח ולהעריך נכונה את עלות העבודה. כמובן, שבפגישה פנים מול פנים עם בעל המקצוע, תוכלו גם להתרשם מהמקצועיות ומהאמינות שלו באופן אישי.

נקודה חשובה נוספת היא בחירת החומרים, כיוון שהם אלו שיקבעו את עמידות הדק. גשו לכמה מחסני עצים מוכרים וידועים, וודאו שהם מעניקים תו תקן איכותי. לגבי בחירת סוג העץ, זו החלטה שתלויה בתקציב. דקים לגינה שעשויים מעצים טרופיים, כמו דק איפאה או דק קומרו, הם דקים שאיכותם מעולה והם גם עמידים יותר בתנאי מזג אוויר קשים.

דק אורן הוא מאוד פופולארי בישראל, ומחירו נמוך בהשוואה לדקים אחרים.

הקפידו להתאים את הדק לצרכים ולתקציב שלכם וערכו השוואות בין כל הצעות המחיר שאספתם. אל תתפתו דווקא למחיר הנמוך !

ברוב המקרים מחיר נמוך בהרבה, מעיד שמשהו לא ממש בסדר.

בהצלחה !

כתיבת תגובה