דוכני מזון – תחליף מצוין לאוכל מהבית

הרבה אנשים שנמצאים בעבודה מחוץ לבית במשך היום, מוכרחים לדאוג לסידור ארוחת צהריים. פירמות מסוימות דואגות לארוחות צהריים לעובדי המשרד שלה, בין אם זה דרך כרטיס אוכל מיוחד של החברה שאותו מנצלים העובדים כדי להזמין או לקנות אוכל ממקומות אלו או אחרים איתם החברה משתפת פעולה. בחברות אחרות מצוי חדר אוכל שנותן ארוחות צהריים לעובדים, לפעמים תמורת תשלום סמלי בלבד ובמקרים אחרים ללא תשלום.

אלה שעובדים בחברות שלא נותנות ארוחות צהריים צריכים למצוא סידור אחר, למשל הבאת אוכל מהבית או קנייה של אוכל מהמסעדות באיזור או דוכני מזון שמציעים מבחר עצום של מאכלים. כמובן שקניית אוכל ממסעדות או דוכני מזון כל יום עניין דבר כלכלי וגם לא כל הזמן בריא (תלוי בסוג האוכל שאותו רוצים) אבל זה מהווה תחליף פשוט לבעיית ארוחת הצהריים בעיקר לאלה מכם שעובדים הרבה שעות מחוץ לבית.

האוכל המהיר שמגישים דוכני מזון הוא מיוחד ומגוון. אפשר למצוא בשרים שהוכנו על האש, שניצלים בתוך בגטים, פסטות עם תוספות ורטבים שונים, שלל סלטים עם תוספות בשריות או חלביות, מסעדות מזון מהיר שמציע אוכל ביתי וחם, בתי מאפה ופיצות, סושיות ואוכל תאילנדי, מסעדות שבהן ניתן למצוא מאכלי ים, מסעדות מזרחיות ועוד מבחר של מאכלים. לאלה מכם הרוצים לשמור ולאכול אוכל בריא, יש לא מעט מקומות המציעים מאכלים בריאים עם פחות שומן כמו סלטים ולחמים מקמח מלא ועוד שלל אופציות של חזה עוף בגריל והכנת אוכל לללא טיגון ובלי תוספת שמן.

דוכני מזון ומסעדות לפעמים מציעים הנחה כזו או אחרת לעובדים מחברות כאלו ואחרות וזאת בשביל להבטיח מספר לקוחות קבוע שקונים אוכל כל יום וככה שני הצדדים מרוויחים; בית העסק שזוכה לקהל לקוחות קבוע כל יום והעובדים שצריכים לקנות אוכל מדי יום וזוכים להנחה במקום זה לעומת למקום אחר.

במרבית העסקים והחברות יהיה מטבחון שיעמוד לרשות העובדים ויהיה בו טוסטר, מיקרו, מקרר, כלים, קנקן מים, קומקום חשמלי ופינת קפה. מענה זה גם כן יעיל לאותם עובדים שלא רוצים לקנות מדי יום מזון מהיר או שאינם אוהבים לאכול בחוץ. אותם עובדים יכולים להביא לעבודה אוכל ביתי מהבית ולחמם את האוכל במיקרוגל שעומד לרשותם במטבחון.