דולה הריון: לידה במאה ה21

המושג על המהפך לאם הוא ממש עלול להפחיד, כמעט כל הבחורות רועדות מהמועד שמציאותן תשנה ותהפכונה להיות אימהות. האחריות לרך הנולד, והתפיסה שמרגע הלדה ועד שימלאו לו 19 הא כנראה יהיה עימנו כמעט כל היום, לבטח יכולה להפחיד כל אחד.

זה לא מפתיע שאת מרבית הנערות והנשים מטרידות מאוד חששות נוספות, חרדה מהניתוח, המכאובים, המחשבה הבלתי נמנעת שהתינוק יפגע ואל נא נשכח – חששות רבים מההחלמה העתידית. בתור מי שהתנסתה בהפרוצדורה הזו בהקשרים שונים, ההצעה הכי טובה שאני אתן לכן היא לנסות להבין כיצד ואיך מתמודדים עם כל סוגיה, והנושא הראשוני הינו הלידה.

יש למי לפנות

חווית הלידה היא בלי ספק חוויה אינדוידואלית, יש נשים שעבורן הלידה עוברת בקלות לעיתים מעצבנת, ולצערינו, יש שמתענות המון שעות, יש אמהות שיגידו 'שזה ממש לא נורא" ושזו לא פחות מאירוע מכונן, אך עם זאת לחלקן רק הזכרון והפלאשבק עשויים לגרום להן חלחלה, ע"כ הצעתי הכי טובה להורים לעתיד שתשתמעו היא לפנות ולחייג לכמה נותני שירות שיכולים ממש להקל על היולדת.

יועצת שינה לתינוקות

יש לי מספר הצעות ורעיונות לדברים ושירותים שמסוגלים לעזור. קיימים קורסים להתכוננות ללידות שניתן לקחת ואף ניתן לשכור שירותי דולה. תומכות לידה הן בלי ספק סמכות וגורם בעלי הנסיון שמטרתם היא ללוות ולתמוך באם והאב לעתיד מתחילת ההריון וחשוב מזה, במהלך הלידה ואחריה.

תפקידה לעזור בלא מעט דרכים מרכזיות: בעלת המקצוע תשרה שלווה, מסייעת להתמודד בקלות עם כאבי התופת ובנוסף מלמדת ומדריכה בהליך ההנקה הראשוני כשמסתיימת הלידה.

כדאי מאוד להפנים, שישנן תמוכת לידה שהן בנוסף גם מומחיות בהנקה, אבל לאו דווקא. מסיבה זו בדיוק כדאי עוד מראש לבחור באשת מקצוע אחת ל-2 הנושאים.

כמו שציינתי לפני זה, תהליך הנקת התינוק בשביל חלק מהאמהות לא קל, הרך הקטן יונק קצת מידי, אין מספיק חלב ואיך אפשר לשכוח את הרגישות בחזה. יועצת מקצועית תסייע מאוד לאישה בחניכה של איך לעשות זאת כבר בהתחלה, ומעבר לזה כיצד לגרום לו לינוק בלי כאבים.

ההחלמה היא במרבית המקרים לא דבר קל, בייחוד כשהאמא יולדת בצורה לא טבעית, בדומה לכל הבראה מניתוח אחר שינה איכותית היא הבסיס. גם כאן אפשר לסייע לזוג, באמצעות מלוות שינה. בסופו של דבר זה ברור שהילד ינוח המון כך גם האמא תהנה מהיכולת לנוח ולישון, משהו שיסייע להבראתה.

בתחום הזה ישנן המון דרכים שמומלץ לנסות, אולם תמיד כדאי לדעת שכמו בדברים נוספים גם אספקט זה הוא סוביקטיבי, יש את אלו ששיטה אחת תסייע ותעזור להם לנמנם כל הלילה ובנוסף ישנם ילדים שלא, על כן כדאי לכולן לדבר עם יועצת מסויימת שמומחית ביותר משיטה אחת.

רגע לפני הסוף אמנה את הדברים הכי חשובים שיש צורך לשקול טרם קבלת ההחלטה על שירותים מיוחדים:

יחסים בין אישיים – חשוב מאוד שתחושו חיבור חזק לאותו גורם שהחלטתם לקחת.

זמינות להורים –שרצוי שתבחרו במומחית שינה והנקה שתהיה זמינה בשבילכן בכל ימות שבוע.

נסיון וידע – אף פעם אל תסתפקו בשיחה בטלפון, אין מה להתבייש, תבקשו יפה אישורים להכשרה.

דבר אחרון, אם אתן מחפשות עוד אינפורמציה קראו ב-דולה הריון ושיעבור בקלות!

כתיבת תגובה