דירות להשכרה – מידע ואינפורמציה נחוצים

בשנה הנוכחית ,לנוכח הייקור באומדן הדירות מבכרים רבים לחפש דירות בשכירות תחת לרכוש דירה ולהיות משועבד למשכנתא גדולה לתקופה של שנים רבות. כתוצאה מכך התופעה של שכירת בית אינה שכיחה. מחמת עלות שכר הדירה היקר, מגזרים שונים תרים אחר בתים להשכרה ומפעילים את השוק של דירות להשכרה.

דירות להשכרה – איפה מחפשים דירות צעירים מחוץ לארץ

  • התחום של מבנים בשכירות באזורים דתיים חריג מהשוק באזורים אחרים. זוג צעיר חילוני לא רוכש דירת מגורים מיד לאחר חתונתו, אלא יבחר למצוא עבודה ולמצוא את מקומו מנקודת מבט חומרית ורק אז הוא ייתעניין ברכישת מקום לדור בו. לא כך זוג חרדי. כמעט כל זוג צעיר דתי מתעניין בקניית בית מהר אחרי שנישאו במימון ההורים. ומכיוון שכך, הביקוש לשכירת דירות נמוך באופן משמעותי.

  • * היהודים מחו"ל, רגילים לשלוח את צאצאיהם באופן מיידי לאחר החתונה להיות במסגרת תורנית בישראל למשך שנה או שנתיים. לירושלים, לבני ברק ולמקומות יישוב חרדיים נוספים, מגיעים הרבה זוגות צעירים מאירופה התרים אחר דירות להשכרה. הביקוש הרב מביא להאמרה במחירי שכר הדירה של הבתים להשכרה .

  • * בשל הביקוש הגדול ולאור החוסר של דירות בשכירות, משנים בעלי בתים מקומות אחסון וחניות לדירות. באזורים כדוגמת אלו , נפוץ לפגוש זוגות שנישאו זה מכבר הדרים במקומות אחסון שעברו הסבה לדירות עם שאון, עשן וכמעט ללא אוורור. גם כאן, לנוכח הביקוש הרב, הענף של דירות בשכירות גבוה מאוד והמחירים מאמירים מיום ליום.

השכרת דירות – באלה מקומות המחירים מזנקים ומדוע

  • * סטודנטים הרבים הלומדים באוניברסיטאות מחפשים דירות בשכר דירה באזורים הסמוכים לאיזורי הלימודים. הדירות הנמצאות באזורים הנ"ל מבוקשות מאוד והמחיר שלהם גבוה מאוד. השוק של השכרת דירות גורם לעליות אף בשוק של הדירות למכירה. משקיעי נדל"ן רבים גילו את הפוטנציאל הרנטבילי הגדול הטמון בענף של השכרת מגורים ללומדים באוניברסיטאות ורוכשים בתים לצורך השכרה. הביקוש הגבוה מביא לעלייה באומדן מחירי הבתים.

  • * בבאר שבע- אף על פי שהאוניברסיטה ממוקמת בקירוב לשכונות מצוקה, הביקוש הרב של הסטודנטים דוחף לעלייה דרמטית במחירים של שכר הדירה בלי פרופורציה למצב הדירה והאיזור. השכרת מבנים לתלמידי האוניברסיטאות מתניעה את גלגלי השוק בבאר שבע וגורמת לעליית המחירים גם באזורים אחרים.

  • * בחיפה, באזור נווה שאנן על יד הטכניון יש ביקוש גבוה של דירות להשכרה. השכרת מקומות מגורים ללומדים באוניברסיטה נפוצה גם בברחובות בת גלים , באזור רמת רמז או בהדר. אלה אזורים פחות יקרים, באופן יחסי, אך הביקוש הרב מצד התלמידים מייקר את העלויות.

כתיבת תגובה