השכרת דירות – כל דבר שנחוץ לדעת

בעת הנוכחית ,מחמת העלאה בערך הדירות מבכרים המעוניינים בכך לשכור או לקנות מבנים להשכרה תחת לקנות דירת מגורים ולהשתעבד למשכנתא גדולה לתקופה של שנים ארוכות. לכן המציאות של השכרת בית מגורים היא לא מצויה. מחמת עלות שכר הדירה הגבוה, מגזרים רבים תרים אחר בתים להשכרה ומפעילים את השוק של דירות בשכירות.

דירות להשכרה – מי צריך להתגורר במחסנים ובמרתפים

  • הענף של בתים להשכרה ביישובים חרדיים יוצא דופן מהשוק במגזרים שאינם דתיים. זוג צעיר שאינו דתי לא רוכש דירה בסמוך לאחר חתונתם, אלא יעדיף לחסוך קצת כסף ולהתבסס מבחינה חומרית ורק לאחר מכן הוא יחשוב על דירה. לא כך זוג צעיר דתי. כמעט כל זוג צעיר הנמנה על המגזר החרדי תר אחר קניית דירת מגורים מיד לאחר הנישואין בעזרת ההורים. ומכיוון שכך, הביקוש לשכירת דירות מבוקש פחות בהרבה.

  • * היהודים מאירופה, רגילים לשלוח את צאצאיהם מיד אחרי הנישואין להיות במסגרת תורנית בארץ ישראל למשך שנה או שנתיים. לירושלים, לבני ברק ולריכוזים חרדיים נוספים, מגיעים הרבה זוגות נשואים טריים מארצות הברית התרים אחר דירות בשכירות. הביקוש הגדול מביא להאמרה במחירי השכירות של הדיור להשכרה .

  • * בשל הביקוש הגדול ולנוכח המספר הנמוך של דירות בשכירות, משנים בעלי דירות מחסנים ומקומות חניה לדירות מגורים. באזורים כדוגמת אלו , שכיח למצוא זוגות שנישאו זה מכבר הגרים במחסנים שעברו הסבה לדירות עם שאון, פיח וכמעט בלי אוויר. גם כאן, בסיבת הביקוש הגדול, השוק של דירות בשכירות יקר והמחירים מאמירים כל העת.

השכרת דירות – באלה שכונות המחירים מתייקרים ומדוע

  • * תלמידים מרובים הלומדים באוניברסיטאות מבקשים דירות בשכר דירה באזורים הקרובים למוסדות הלימודים. הדירות הנמצאות ברחובות הנ"ל מבוקשות מאוד ומחירם רב. הענף של דירות להשכרה מביא להתייקרות אף בענף הבתים למכירה. משקיעים רבים מצאו את הפוטנציאל הכספי הגבוה הנמצא בשוק של השכרת דירות לתלמידי האוניברסיטאות ורוכשים בתים לצורך השכרה. הביקוש הגדול דוחף לזינוק באומדן מחירי הדירות.

  • * בבאר שבע- על אף שהאוניברסיטה נמצאת סמוך לאזורי עוני , הביקוש הרב של ההלומדים גורם לעלייה דרמטית במחירים של שכר הדירה ללא פרופורציה למצב הבית והאיזור. השכרת מקומות מגורים לסטודנטים מניעה את שוק הנדל"ן בבאר שבע וגורמת לעליית המחירים אף ברחובות סמוכים.

  • * בחיפה, באזור נווה שאנן על יד מוסד הטכניון ישנו ביקוש גבוה מאוד של דירות בשכירות. השכרת מגורים לתלמידי האוניברסיטה מקובלת אף באזור בת גלים , בשכונת רמת רמז או בשכונת הדר. אלו מקומות זולים, באופן יחסי, אך הביקוש הגדול מצד התלמידים מעלה את המחירי השכירות.

כתיבת תגובה