הדברת מזיקים – כל הגורמים שיש לקחת בחשבון בעת הדברה

רוצים לדעת איך הדברת מזיקים מקצועית עובדת? הדברת מזיקים מתייחסת לכל מזיק באופן נפרד: לכל טפיל התכונות שלו ולכל טפיל שיטת ההדברה הנכונה עבורו. הדברת מזיקים – בכתבה שלפניכם.
זה קורה במקומות הכי לא צפויים ובמשפחות הטובות ביותר: חתיכת לחם שהושארה על השיש, הופכת תוך שעה למוקד עליה לרגל של נמלים מכל הסוגים והמינים. או לחילופין, ישיבה שגרתית על הספה הופכת תוך דקה קלה למסכת עקצוצים וגירודים, והכל בגלל אותו פרעוש חוצפן שהחליט לטפס על כולם ולהציק.
הדברת מזיקים שמה לכל זה סוף. גם בימות החורף הקצרים, מספיקים יומיים-שלושה של שמש חורפית מחממת בכדי להוציא את כל הנמלים, הפרעושים, התיקנים ושאר מני מזיקים מהבועידם, הישר לסלון, למטבח ולחדרי השינה שבבית.
הדברת מזיקים נחשבת יעילה ביותר (ביחס לתרסיסים וחומרים ביתיים נגד מזיקים) בעיקר בשל העובדה שהיא מטפלת לא רק במזיקים שנמצאים על פני השטח, אלא גם ובעיקר במזיקים שנמצאים בקן, שם הם מתוכננים לפגוע במלכה או במנגון ההתרבות שלהם.
יחד עם זאת, יש לומר שבטרם נפנה ל-הדברת מזיקים מקצועית, חשוב לשים לב לאזורים רגישים העלולים להוות מקור למזיקים רבים, ביניהם: ביובים פתוחים או סדקים בקירות, שאריות של מזון כמו פירורים על הרצפה, אוכל מבושל שנזרק לפח, שקית פתוחה של עוגיות או חטיף לא סגור שיושב בארון. גם צמחייה מרובה בקרבת מקום מגורים משפיעים מאוד על הימצאותם של מזיקים וכמובן – בעלי חיים, בבית או מחוצה לו.
עם הדברת מזיקים אנחנו בעצם אומרים: אין צורך לשנות את אורח החיים שלכם יתר על המידה, רק בגל המזיקים. אל תורידו שיחים, ואל תמסרו את חיות המחמד לצער בעלי חיים. תנו למדביר מקצועי לסדר לכם את החיים, להפחית בצורה משמעותית את כמות המזיקים בבית ולהחזיר לכם את החיוך לשפתיים.   

דרכים שונות להדברת מזיקים
בשוק קיימים כיום פתרונות שונים, חדשים ומגוונים המתאימים כל אחד לסוג אחר של מזיקים. זו גם הסיבה שבטרם נזמין מדביר מקצועי, יש לאפיין את מהות הבעיה ולהתאים לה את הפתרון המתאים. הנה כמה פתרונות לדוגמה:

  • הדברת תיקנים –  הזרקת רעלים עם ג'ל חדשני / ריסוס נוזלי / רימוני עשן
  • הדברת פרעושים – ריסוס בצורת נוזל
  • הדברת עכברים –  ריסוס נוזלי / פיזור רעלים מוצקים / מלכודות דבק / מלכודות קפיץ
  • הדברת נמלים – אטימת חורים / הזרקת רעלים / ריסוס נוזלי

עוד דבר שחשוב להדגיש: הדברת מזיקים מקצועית טובה ויעילה למשך זמן מה. בהתאם למפרט הבא, בקשו מהמדביר שלכם אחריות על העבודה וודאו את קיומה:

  • עבור הדברת תיקנים – שנה
  • עבור הדברת נמלים – חצי שנה
  • עבור הדברת פרעושים – שלושה חודשים

מה לעשות אחרי שנסתיימה מלאכת ההדברה?
מדבירים שונים יבקשו מכם להימנע מכניסה לבית למשך זמן מה בהתאם לסוגי ההדברה השונים. (ההמתנה אורכת בין שעות לימים אחדים ויש אפילו כאלו המאפשרות כניסה מיידית). כך או כך, בין אם מדובר בהדברת פרעושים, הדברת תיקנים, הדברת נמלים ושאר הדברות חרקים… מומלץ להשאיר את הבית אטום למשך מספר שעות אחרי ההדברה כדי לתת לחומר לעבוד ולפוג בטרם חוזרים לשגרה.
אם בוצעה הדברה גם בארונות בגדים או מטבח, מומלץ מאוד לנגב את המשטח באמצעות מטלית לחה ולהסיר ממנו שאריות ריסוס מיותרות. לאחר מכן מומלץ לפתוח דלתות וחלונות ולתת לבית להתאוורר עד כמה שניתן.

כתיבת תגובה