הדמיה אדריכלית- מציאות תלת מימדית

כאשר מתכננים לבנות בית פרטי פונים אל אדריכל. גם אם רובנו ככולנו אינם בעלי מקצוע בתחום האדריכלות –האפשרות להיווכח בשלביו ההולכים ונבנים של הבית באמצעות הדמיה ממוחשבת, תלת ממדית, מאפשרת לנו לראות ולהיווכח כיצד ייראה הבית שלנו.

הדמיה אדריכלית מאפשרת לנו לראות את הבית קורם עור וגידים. החלל המבונה נראה ממשי ומוחשי יותר כאשר הוא מוצג בתלת מימד.

הדמיות אדריכליות מקלות על הלקוחות להבין את עבודתו של האדריכל. האופן שבו מתחוורת לנו משמעותם של השרטוטים מאפשר לנו ללוות את תהליך הפיכת הבית שלנו מרעיון לביצוע.

הדמיות ממוחשבות מסייעות לנו להתוודע אל כל מתחם בבית, אל כל נישה ואל כל פינה  בו. כאשר אנחנו צופים בהדמיה הממוחשבת אנחנו מוזמנים להשתתף בסיור וירטואלי בתוך הבית העתידי שלנו.

רבים מאתנו מכירים – כמשוער – סרטים בתלת ממד המעניקים לצופה תחושה כי המציאות הווירטואלית, הדמיונית, הממוחשבת, היא-היא המציאות האמתית. כך גם כאשר אנחנו מתבוננים בבית התלת ממדי כפי שהוא מוצג על צג המחשב.

הדמיה ממוחשבת רווחת כיום במגוון מקצועות ותחומים ובהם: עיצוב, פרסום, אדריכלות, סרטים, משחקי מחשב, רפואה , תעשיה ועוד.

סוף מעשה במחשב תחילה…

המחשב אינו רק כלי עבודה נדרש וחיוני מאין כמוהו ביצירת תכנית אדריכלית אלא גם סביבת העבודה הטבעית שבו הבית נבנה… הודות להדמיה הממוחשבת ובאמצעותה אנחנו יכולים לראות את הבית כפי שהוא ייראה לאחר שתושלם בנייתו הלכה למעשה.

הדמיית הבית בתלת מימד מאפשרת לנו לראות את הפרופורציות השונות, מה שקשה מאוד ואולי בלתי אפשרי כלל להבחין בו בשרטוט על נייר, ודאי לרבים מאתנו שלא יודעים כיצד לקרוא שרטוטים. מאחר שקל למחוק כל דבר על מחשב אפשר לבצע ניסוי וטעייה בעיצוב הבית עד לקבלת המידות והיחסים המתאימים לנו בין המתחמים השונים בתוך הבית. המחשב מקל עלינו לראות את הדברים בפרופורציות ובמידות הנכונות, המבוקשות.

טוב ויפה מראה עיניים – העיניים הרואות את ההדמיה הממוחשבת של הבית העתיד להיבנות על פי המתווה שאותו רואים על צג המחשב. ההדמיה מקלה על מי שבונים בית לשנות בו  מה שנראה להם רצוי ומתבקש לשנות. אם חיים ומוות ביד הלשון – בית ועתיד טוב יותר בצג המחשב…